یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
غلامپور بنیاد شهید بوشهر

حوزه/ غلامپور از دیجیتالی کردن و بازسازی تصاویر شهدای استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: این کار با کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود. امسال بنا گذاشتیم تا پایان سال تعداد ۵۰۰ تصویر شهید با کمک هوش مصنوعی بازسازی کنیم.

نعمت الله غلامپور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر از واگذاری زمین به ایثارگران واجد شرایط خبر داد و گفت: در حال حاضر هزار و ۶۸۸ ایثارگر واجد شرایط داریم و برای واگذاری زمین از هفته آینده وارد موضوع انعقاد قرارداد خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سوال که در چه مناطقی این زمین‌ها واگذار می‌شود گفت: این اراضی در بوشهر منطقه شهرک نیایش و تنگکات و نیز در شهرهای چغادک و عالیشهر به ایثارگران با متراژهای ۱۸۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ متر واگذار می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر بیان داشت: در بنیاد شهید تنها جایی است که امتیازبندی می‌شود که به فرزندان و همسران شهدا و جانبازان و آزادگان بر اساس شاخص‌های ایثارگری و امتیازاتی که دارند، اراضی واگذار خواهد شد؛ همچنین افرادی که بند «ج» آن‌ها قرمز است بایستی به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند تا در صورتی که اشتباهی رخ داده باشد آن را اصلاح کنند.

اعطای تسهیلات ۴ درصد برای اشتغال

وی از پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ با سود ۴ درصد به ایثارگران ویژه اشتغال خبر داد و گفت: در جذب و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در بین تمامی دستگاه‌ها بیشترین جذب و پرداخت را داشتیم. در موضوع تبصره ۱۸ نیز امسال ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که از ۱۵۰ میلیون تا ۴ میلیارد تومان تسهیلات با شرایط خاص در حوزه اشتغال به ایثارگران اعطا می‌شود.

غلامپور بیان داشت: این تسهیلات شامل همسران و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان شهدا و خواهر و برادر شهید می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از رایزنی با منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برای جذب ایثارگران خبر داد و گفت: هر شرکتی که یک ایثارگر را بکارگیری کند تا یک سال اول حقوق او را بنیاد شهید پرداخت می کند و تا پنج سال نیز بیمه آن ایثارگر را پرداخت خواهیم کرد.

وی از برگزاری جلسات کمیسیون پزشکی خبر داد و گفت: سال گذشته سه جلسه بررسی کمیسیون پزشکی که برگزار شد و همه افراد بررسی شدند و امسال هم موارد کمی بوده و با توجه به اینکه تعداد افراد به حد نصاب نرسید کمیسیون پزشکی امسال را در بهمن ماه برگزار خواهیم کرد.

اعطای تسهیلات مسکن

غلامپور از اعطای وام مسکن به ایثارگران خبر داد و خاطرنشان کرد: تسهیلات مسکن به صورت قرص الحسنه است که در بوشهر ۵۰۰ میلیون و در دیگر شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون و در روستاها ۳۰۰ میلیون به جانبازان ۵ درصد به بالا اعطای می‌شود و این وام مشمول کسانی می‌شود که تاکنون این وام را نگرفته باشند یا اینکه گرفته باشند و تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تسویه کرده باشند. تسهیلات مسکن شامل همسران و فرزندان شهدا و والدین شهدای زیر ۷۰ درصد خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از برگزاری آزمون جذب ویژه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا خبر داد و ابراز داشت: این آزمون فرصت خوبی برای جذب این قشر است تا در ادارات جذب شوند.

تصاویر شهدای بوشهر با تکنولوژی هوش مصنوعی بازسازی می شود

بوشهر میزبان حضور مشاوران وزرا در استان

وی با اشاره به برخی برنامه‌های بنیاد شهید در یک ماه آینده گفت: اولین برنامه حضور مشاورین وزرا در امور ایثارگران در استان بوشهر است. که در تاریخ‌های ۲۶ و ۲۷ و ۲۸ دی به مدت سه روز مشاورین وزرا در استان بوشهر حضور دارند و طی این مدت میز خدمت در همه ادارات مرکز استان یا شهرستان‌ها برگزار می‌شود و ایثارگران می‌توانند مسائل خود را با مشاوران وزرا در میان بگذارند.

غلامپور از حضور دبیران تشکل‌های شاهد از استان‌های فارس، خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد به مدت دو روز در استان خبر داد و گفت: این برنامه در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود و علاوه بر برگزاری دوره آموزشی، یک اردوی راهیان پیشرفت را برای آنها برگزار خواهیم کرد تا با پیشرفت کشور در حوزه صنعت آشنا شوند.

وی ادامه داد: همزمان با این برنامه در بهمن ماه جشنواره نویسندگان نوقلم ایثارگر را برگزار خواهیم کرد که این جشنواره جنبه آموزشی دارد که روز اول با حضور مربیان مجرب از حوزه هنری انقلاب اسلامی بوشهر شهر و کانون پرورش فکری استان خواهد بود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اضافه کرد: جلسه جمع بندی نویسندگان نوقلم با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار خواهد شد که در این جلسه تمام نویسندگان حوزه ایثار و شهادت و ادبیات پایداری و مقاومت در برنامه اختتامیه دعوت خواهند شد. همچنین بیش از ۲۰۰ نویسنده ادبیات پایداری بومی استان که پیرامون شهید شهادت کتاب تألیف کردند جهت حضور در آیین اختتامیه جشنواره دعوت خواهند شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به راه اندازی کتابخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: تا ماه آینده از همه کتابهای ایثار و شهادت استان بوشهر که توسط نویسندگان بومی و غیربومی تألیف شده است جمع آوری خواهد شد و هر کدام یک جلد در کتابخانه بنیاد شهید جهت آرشیو نگهداری خواهیم کرد.

وی از انسجام بخشی اطلاعات شهدای استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا آرشیو کاملی از ۲ هزار و ۱۲۴ شهید استان بوشهر در حال جمع آوری است و برای هر کدام یک پرونده ویژه الکترونیکی ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم این کار تا پایان سال به اتمام برسد.

بازسازی تصاویر شهدای بوشهر با تکنولوژی هوش مصنوعی

غلامپور دیجیتالی کردن و بازسازی تصاویر شهدا را از دیگر اقدامات فرهنگی عنوان کرد و ابراز داشت: این کار با کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود. امسال بنا گذاشتیم تا پایان سال تعداد ۵۰۰ تصویر شهید با کمک هوش مصنوعی بازسازی کنیم و در پروسه زمانی یک ساله تمام تصاویر شهدا را بازسازی خواهیم کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدای استان گفت: امسال تعداد برگزاری یادواره شهدا نسبت به سال‌های گذاشته بیشتر بوده است و استقبالی کم نظیری که مردم کردند نشان داد که مردم جلوتر از مسئولان هستند؛ در برگزاری یادواره شهدا نقش بنیاد شهید در کنار بسیج و سپاه بسیار پررنگ بود.

تولید فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی

وی از ساخت فیلم سینمایی و چند مستند از شهدای استان خبر داد و اظهار داشت: امسال فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی را آغاز کردیم که بحث فیلم نامه نویسی آن تمام شده است. در کنار این شهید، شهدای شاخص ما در این فیلم و نقش استان بوشهر در جنگ نمایش داده می‌شود. همچنین مستند شهید بشکوه و جانباز قطع نخاع نگهدار موری زاده و مستند شهید گنجی را در حال ساخت هستیم.

غلامپور از دیگر اقدامات انجام شده را ثبت خاطرات خانواده شهدا و آزادگان عنوان کرد و گفت: ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا به اتمام رسیده و خاطرات آزادگان نیز را تا پایان سال به اتمام خواهیم رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha