سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مسجدی

سردار ایرج مسجدی مشاور عالی فرمانده سپاه قدس گفت: اینکه ادعا می‌شود ایران در این عملیات حاضر بوده و نقش داشته حرف‌های بی ربطی است که مطرح می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان و مستضفعان را اصل قانون اساسی قرار داده و بی پرده همواره اعلام کرده است بدون دخالت در امور داخلی کشورها با حمایت از مردم مظلوم جهان می‌پردازد.

در سال های اخیر نیز به دنبال زیاده خواهی های آمریکا و تجاوزات رژیم صهیونیستی و آتش افروزی محور شرارت غربی- عربی و عبری، جمهوری اسلامی به تقویت محور مقاومت از فلسطین گرفته تا عراق و یمن و سوریه در راستای حفظ منافع و امنیت ملت‌های مظلوم منطقه پرداخت.

از همان روزهای آغازین عملیات طوفان الاقصی که موجب غافلگیری دشمن اشغالگر صهیونیستی شد در برخی از رسانه‌ها و محافل سیاسی و بین المللی گمانه زنی‌ها و بعضا اتهاماتی مبنی بر دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این عملیات مطرح شد.

اما مسئولان جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند که عملیات طوفان الاقصی یک عملیات کاملا فلسطینی است و ادعای دخالت ایران در این عملیات کاملا مردود است.

رهبر انقلاب اسلامی طی سخنانی در این باره فرمودند؛ « حامیان رژیم صهیونیستی و برخی از افراد این رژیم غاصب یاوه‌گویی‌هایی در این دو سه روز کرده‌اند از جمله اینکه ایران اسلامی را پشت این حرکت معرفی می‌کنند. اشتباه می‌کنند. ما البته از فلسطین و مبارزات دفاع می‌کنیم. ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و شجاع فلسطینی را می‌بوسیم و به آن‌ها افتخار می‌کنیم، اما آن‌ها که می‌گویند کار فلسطینی‌ها ناشی از غیر فلسطینی‌هاست، ملت فلسطین را نشناختند، ملّت فلسطین را دست‌کم گرفته‌اند؛ اشتباه‌شان در همین است؛ اینجا هم محاسبه‌ی غلط می‌کنند».

سردار ایرج مسجدی مشاورعالی فرمانده سپاه قدس و سفیر اسبق ایران در عراق و از مشاوران شهید سردار سلیمانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بین الملل حوزه نسبت به ادعاهای مطرح شده در خصوص دخالت و یا مشارکت ایران در عملیات طوفان الاقصی واکنش نشان داد.

سردار ایرج مسجدی مشاور عالی فرمانده سپاه قدس با اشاره به ادعاهای مطرح شده در خصوص حضور و نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی یک عملیات کاملا فلسطینی بود که از سوی مقاومت اسلامی فلسطین حماس با هدف دفاع از سرزمین خودشان و در راستای مقابله با سال‌های طولانی اشغالگری رژیم صهیونیستی و پاسخ به تمام شهادت‌ها و ترورهایی که توسط اسرائیل انجام شد و همچنین در پاسخ به ممانعت از ورود مسلمانان به مسجد الاقصی این عملیات آغاز شد.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی فلسطین با این عملیات در حال دفاع از سرزمین و حقوق فلسطینی‌ها است و در واقع این جنگ اول بین رژیم اشغالگر قدس و فلسطینی‌ها نیست و بار آخر آنها هم نخواهد بود.

سردار مسجدی تصریح کرد: به اعتقاد من مقاومت اسلامی فلسطین راه خودش را ادامه می‌دهد و اینکه ادعا می‌شود ایران در این عملیات حاضر بوده و نقش داشته حرف‌های بی ربطی است که مطرح می‌کنند.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس افزود: آنچه امروز می‌توانم به طور صریح بگویم این است که جمهوری اسلامی ایران با قدرت و همه توانمندی از مقاومت اسلامی فلسطین و تمام مقاومت‌های منطقه حمایت خواهد کرد، اما در این جنگ غزه و عملیات طوفان الاقصی هیچ گونه دخالتی نداشته است و این عملیات کار خود فلسطینی‌ها است.

وی در پایان با اشاره به پیش بینی در خصوص پایان عملیات طوفان الاقصی گفت: به اعتقاد من پایان این عملیات همراه با پیروزی فلسطینی‌ها خواهد بود، چرا که مقاومت اسلامی فلسطین جانانه مقاومت می‌کند و در برابر رژیم صهیونیستی پیروز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha