یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روح الله جلالی

حوزه/ مجموعه ۱۴ جلدی جهاد تبیین از مهمترین منشورات پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) است.

روح الله جلالی مسئول آماده سازی کتب پژوهشگاه امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) وابسته به نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گذر نزدیک به چهار دهه فعالیت در عرصۀ پژوهش، یکی از باسابقه‌ترین مراکز علمی علوم اسلامی در سطح کشور و نیروهای مسلح به‌شمار می‌رود.

وی گفت: این مجموعۀ علمی در سال ۱۳۵۹ با همت شهید فضل‌الله محلاتی(ره) نماینده وقت حضرت امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأسیس شد و آثار زیادی را با هدف ترویج معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت و اعتلای فرهنگ جامعه با موضوعات معارف اسلامی امام و رهبری، مطالعات سیاسی، فرهنگ و ارتباطات، مدیریت و فرماندهی، اقتصاد و بهداشت فقه و حقوق اسلامی مطالعات دفاعی انقلاب اسلامی جهاد و دفاع، امام حسین(ع) و عاشورا و سیره پیشوایان معصوم را در کارنامه خود به ثبت رسانده و در اختیار مخاطبان و فراگیران در نظام آموزش عقیدتی-سیاسی نیروهای مسلح قرار داده است.

جلالی خاطرنشان کرد: با رأی هیئت‌داوران جشنواره امام علی (ع)، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام برای دومین بار به‌عنوان یکی از سه مجموعۀ علمی برتر شناخته شد و حائز رتبه‌های برتر در بخش‌های مؤلف برتر، پژوهشگر برتر و ناشر برتر شد و در شاخه‌های کتاب برتر، مجله برتر، تجربه نگاری برتر نیز حائز رتبه‌های دوم و سوم شد.

وی افزود: از آثار برجسته پژوهشگاه می‌توان مجموعه ۱۴ جلدی جهاد تبیین، مجموعه ۷ جلدی مع الرکب الحسینی، مجموعه جریان شناسی اعتقادی، اجتماعی و سیاسی اشاره کرد؛ این مجموعۀ علمی تاکنون افزون‌ بر انجام دادن طرح‌های پژوهشی متعدد، تدوین و تألیف حدود ۸۵۰ عنوان کتاب مطالعاتی و متن آموزشی را در کارنامه خود به ثبت رسانده و در اختیار مخاطبان و فراگیران در نظام آموزش عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح قرار داده است.

جلالی گفت: آینده پژوهی از دیدگاه قرآن کریم، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، آیین سرافرازی، حکام بیماران پزشکان و پرستاران، اخلاق اطلاعاتی «اخلاق سازمانی»، اخلاق اقتصادی و سیاسی و... از جمله کتب منتشر شده توسط این پژوهشگاه می باشد.

مسئول آماده سازی کتب پژوهشگاه امام صادق(ع) در پایان خاطرنشان کرد: تبیین دیدگاه‌ها و انتظارات و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا در موضوع اسلامی‌سازی و تحول علوم انسانی، تهیه و تولید مواد و محتوای آموزش‌های عقیدتی، سیاسی و تربیتی مورد نیاز سپاه (بسیج، خانواده، جامعه) و دیگر نیروهای مسلح و تهیه، تألیف، ترجمه، چاپ و انتشار نشریات علمی، کتاب و مقالات در حوزه علوم اسلامی و انسانی مورد نیاز سپاه (بسیج، خانواده، جامعه) و دیگر نیروهای مسلح از ماموریت های این پژوهشگاه می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha