یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در حمله به یمن، گفت: جبهه مقاومت پیروز نهایی جنگ یمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه شهر کهک و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی با استناد به روایات معصومین (ع) به تبیین آثار فردی و اجتماعی رذیله اخلاقی کینه توزی پرداخت.

وی ابتدا با ذکر روایاتی از امیرالمومنین (ع) کینه توزی را از زشت ترین رذایل اخلاقی و از ویژگی های انسانهای شرور برشمرد و ابراز داشت: امام علی (ع) می فرمایند؛:«ألأمُ الخُلقِ الحِقدُ»؛ پست ترین اخلاق، کینه توزی است. آن حضرت در روایت دیگری می فرمایند:«الحِقدُ مِن طَبائِعِ الأشْرارِ»؛ کینه توزی از خصلتهای اشرار و نابکاران است.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه به آثار منفی کینه توزی اشاره کرد و گفت: زمینه سازی غضب اولین اثر کینه است؛ در همین زمینه امام علی (ع) می فرمایند: کینه، خشم برانگیز است.

وی افزود: ایجاد فتنه و آشوب در میان افراد، خانواده ها و جامعه دومین اثر کینه توزی است لذا در روایت آمده که «سبب الفتن الحقد»؛ ریشه فتنه ها در کینه است.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: سومین نتیجه کینه توزی عبارت است از بین رفتن آرامش انسان؛ امام علی (ع) می فرمایند:«الحَقودُ مُعذَّبُ النّفسِ مُتَضاعَفُ الهَمِّ»؛ جانِ کینه توز در عذاب است و اندوهش دو چندان .

وی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سالروز فرار شاه خائن در ۲۶ دیماه ۱۳۵۷ اشاره کرد و سرنوشت او را مایه عبرت برای حاکمان خائن منطقه دانست.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: عاقبت ظلم به مردم، اعتماد و اتکای به مستکبرین چیزی جز خواری و ذلت نیست.

امام جمعه کهک در ادامه خطبه ها، حمله ائتلاف آمریکایی به یمن را محکوم کرد و بیان داشت: این حمله نشان داد که رزمندگان مقاوم یمنی، پاهای برهنه خویش را به خوبی بر گلوی مستکبران فشرده اند و با این مقاومت مثال زدنی قطعا پیروزی نهایی با جبهه مستضعفین خواهد بود.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته یاد و خاطره شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام را گرامی داشته و همه نمازگزاران جمعه به ویژه جوانان را به مطالعه زندگی این شخصیت تاثیرگذار دعوت کرد.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه با بیان روایاتی از معصومین (ع) ماه رجب را ماه رحمت و استغفار برشمرده و با استناد به روایتی از امام صادق(ع) شب اول این ماه را فرصت ویژه ای برای عبادت و مناجات با پروردگار متعال دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha