دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تجمع

حوزه/ جمعی از مردم و دانشجویان هرمزگانی روز گذشته با برپایی تجمع در بوستان غدیر بندرعباس، حمله تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، جمعی از مردم و دانشجویان هرمزگانی روز گذشته (شنبه ۲۳ دی‌ماه) با برپایی تجمع در بوستان غدیر بندرعباس، حمله تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کردند.

دانشجویان در این تجمع ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و همبستگی با ملت قهرمان یمن، تاکید کردند: حق اقدام متقابل از سوی انصارالله و ارتش یمن محفوظ است.

مردم و دانشجویان حمله هوایی آمریکا و انگلیس به نقاطی در یمن را که با همراهی تعدادی دیگر از کشورها و مساعدت برخی حکام مرتجع منطقه رخ داده بود را به شدت محکوم کردند

دانشجویان و مردم حاضر در این تجمع همچنین با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را به سکوت مجامع حقوق بشری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نشان دادند.

تجمع مردم و دانشجویان بندرعباسی در اعتراض به حمله آمریکا و انگلیس به یمن

بر اساس این گزارش: آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد. این قطعنامه، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد و بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha