شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی

حوزه/ امام جمعه موقت یزد گفت: در تاریخ داریم که نمرود ادعای خدایی می‌کرد و می‌خواست خدا را بکشد، اما خدا نمرود را با ضعیف‌ترین موجود یعنی پشه از بین برد، شیشه عمر آمریکا نیز به دست یمنی‌ها شکسته خواهد شد و خداوند بار دیگر نمرود را به هلاکت خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی امام جمعه موقت یزد، در جمع نمازگزاران در مسجد تاریخی آخوند ملااسماعیل با سفارش به تقوا، به اهمیت توبه و استغفار و آثار آن در زندگی پرداخت و اظهار داشت: در دنیا باید دائما مواظب و مراقب خود باشیم و اگر دچار گناه شدیم زود برگردیم و علاج آن استغفار است که اکنون در جامعه کمرنگ شده است.

امام جمعه موقت یزد، گفت: قران در آیات زیادی سفارش به استغفار نموده، از جمله در سوره مبارکه نوح از قول حضرت نوح نقل می‌کند: « فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفّاراً؛ از پروردگار خویش آمرزش بطلبید که او بسیار آمرزنده است.» و درادامه درآیات ۱۱ و ۱۲ سوره نوح می‌فرماید « یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُمْ مِدْرَارًا؛ بر شما از آسمان باران پی در پی فرستد» و «وَیُمْدِدْکُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَیَجْعَلْ لَکُمْ جَنَّاتٍ وَیَجْعَلْ لَکُمْ أَنْهَارًا؛ و شما را به اموال و پسران یاری کند و برایتان باغ‌ها قرار دهد و نهرها برای شما پدید آورد»

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، خاطرنشان کرد: ما از خدا طلب مغفرت بکنیم و یقین کنیم که خداوند ما را ناامید نمی‌کند و علاوه بر آمرزش الهی، زود بیدار شویم و مطمئن باشیم خداوند می آمرزد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۱۳۵ سوره آل عمران نیز می‌فرماید « وَالَّذینَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکَرُوا اللهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَ مَنْ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلّا اللهُ وَ لَمْ یُصِرُّوا عَلی ما فَعَلُوا وَ هُمْ یَعْلَمُونَ؛ و کسانی که هرگاه مرتکب عمل زشتی شوند یا به خود ستم کنند، خدا را یاد کرده و برای گناهان خود، طلب آمرزش می‌کنند ‌و کیست جز خدا که گناهان را ببخشد؟ ‌و اصرار بر گناه، نمی‌ورزند، درحالی‌که آگاهند.»

امام جمعه موقت یزد، ابراز کرد: مثال گناهان ما مثال راننده‌ای که در هوای برفی رانندگی می‌کند و هر لحظه امکان سقوط در دره وجود دارد و اگر برف پاک‌کن نداشته باشد تا شیشه را پاک کند، کم کم برف و یخبندان زیاد می‌شود و دیگر چشم کار نمی‌کند و در دره سقوط خواهد کرد.

قساوت قلب چگونه به وجود می آید

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، افزود: باید بسیار توبه کرد تا دچار قساوت قلب نشد، زیرا قساوت قلب چشم بصیرت را می‌بندد، باطن را تاریک می‌کند و دچار سنگدلی و بی‌رحمی و غارت و جنایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز این جنایتکاران بین المللی، کودک می‌کشند و بیمارستان خراب می‌کنند، زیرا آنقدر گناه روی گناه انجام داده‌اند که هیچ درنده خویی به پای آنان نمی‌رسد.

آثار توبه و آمرزش گناهان

امام جمعه موقت یزد، اظهار کرد: خدا وقتی ما را آفرید، وعده داده که باران نازل می‌کند و مال و ثروت می‌دهد و باغ‌ها در دنیا و آخرت می‌دهد و مبادا با خدا قهر کنیم، حتی خداوند گناه کافران را هم می‌آمرزد و در آیه ۳۸ سوره انفال می‌فرماید «به کسانی که کفر ورزیده‌اند، بگو: اگر از کفر دست بردارند، آنچه در گذشته از آنان سر زده بخشوده خواهد شد و اگر به کفر برگردند، بی‌گمان، روش پیشینیان جاری است.»

اقدام مسئولین برای خشکسالی نباید مانع استغفار و دعای باران شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، اظهار کرد: اکنون خشکسالی یزد را تهدید می‌کند و برای بارندگی یک کارهایی از سوی مسئولین انجام می‌شود، ولی این به این معنا نیست که دعای باران نخوانیم و توبه و دعا نکنیم.

وی تصریح کرد: در روایتی آمده است، زمانی که امیرالمؤمنین(ع) در کوفه بودند، مردم از خشکسالی شکایت کردند و گفتند برایمان دعای باران بخوانید و حضرت علی(ع) به سید الشهدا(ع) فرمودند، برای مردم نماز باران بخوانید و حضرت بعد از حمد و ثنای خدا دعا کردند «الَلَّهُمَّ مُعْطی الْخَیراتِ وَ مُنْزِلَ الْبَرکاتِ، ارْسِلْ السَّماءَ عَلَینا مِدْراراً وَ اسْقِنا غَیثَاً مِغْزاراً واسِعَاً غَدَقَاً مُجَلَّلًا سَحّاً سُفُوحاً ثَجّاجاً، تُنَفَّسُ بِهِ الضَعْفُ مِنْ عِبْادِک وَ تُحْیی بِهِ الْمَیتَ مِنْ بِلادِک آمین یا رَبِّ الْعالَمِین، پروردگارا! ای بخشنده خیر و نیکی‌ها و فرستنده برکات! ما را از باران آسمان سیراب کن، بارانی فراوان، فراگیر، انبوه، پر وسعت، ریزان، روان و شکافنده زمین‌های خشک و تشنه که به وسیله آن دست بندگان ناتوانت را بگیری و زمین‌های مرده را زنده سازی، آمین رب العالمین.»

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، ادامه داد: امام سجاد(ع) نیز در دعای ۱۹ صحیفه سجادیه دعای باران دارند، « اللَّهُمَّ اسْقِنَا الْغَیْثَ، وَ انْشُرْ عَلَیْنَا رَحْمَتَکَ بِغَیْثِکَ الْمُغْدِقِ مِنَ السَّحَابِ الْمُنْسَاقِ لِنَبَاتِ أَرْضِکَ الْمُونِقِ فِی جَمِیعِ الْافَاق؛ خدایا! ما را به باران سیراب کن و رحمتت را به باران پُر آب و فراوان بر ما گسترش بخش، از ابری که برای گیاه زیبای زمینت در تمام ناحیه‌ها و اطراف سوق داده شده.»

وی ابراز کرد: بعضی وقت‌ها باران تبدیل به عذاب می‌شود و یا در جایی می‌بارد که سودی ندارد ولی وقتی خدا بخواهد باران سود می‌بخشد، مبادا برای نعمت‌های الهی ناشکری کنیم و هر جا که خوش آب و هوا تر بود نباید افراد مرفه در باغ‌های خود به فساد بپردازند.

اعتکاف فرصتی برای خلوت با خداست

امام جمعه موقت یزد، اولین روز ماه رجب را که مصادف با شنبه ۲۳ دی ماه است یادآور شد و گفت: ادعیه بسیاری برای ماه رجب است و اعتکاف نزدیک و امیدواریم به مراتب بیشتر از سال‌های قبل قشر جوان در اعتکاف شرکت و در این سه روز باخدای خود خلوت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، در خطبه دوم با تبریک فرارسیدن میلاد امام محمد باقر(ع)، اظهار کرد: امام باقر (ع) شکافنده علوم و الگویی برای تک ‌تک افراد جامعه بودند، ابوحمزه ثمالی خدمت امام باقر (ع) عرض کرد ما چه‌ کنیم تا ایمانمان کامل شود؟ که حضرت فرمودند، با دوستان خدا دوستی و با دشمنان خدا دشمنی کنید و همیشه همراه با صادقان باشید، این صادقان منظور ۱۲ امام معصوم(ع) هستند.

وی روز سوم ماه رجب روز شهادت امام علی‌ النقی (س) را پیشاپیش تسلیت گفت و بر الگو گیری و ضرورت بهره‌گیری از احادیث و روایات مربوط به ایشان سفارش کرد.

امام جمعه موقت یزد، خاطرنشان کرد: نتیجه و بهره‌ای که ما در این دنیا و آن دنیا می‌بریم، نتیجه اعمال و عملکرد ما خواهد بود، در حدیثی از امام هادی(ع) آمده است که بدانید هرکس چیز خوبی را بکارد استفاده آن را می‌برد و هر کس چیز بدی بکارد، پشیمانی برداشت خواهد کرد.

جنایت‌های پهلوی به ایران نابخشودنی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه ملعون را یادآور شد و اظهار کرد: خاندان پهلوی، خاندانی نحس بودند که خیلی به کشور خیانت کرده و صدمه‌ها زدند، اگر تاریخ ایران را از ابتدا بررسی کنیم، هیچ خاندانی به ‌اندازه خاندان منحوس پهلوی به ایران ظلم و ستم نکرده، زیرا آن‌ها مأمور بیگانه بودند.

وی با اشاره به ذلالت و حقارت محمدرضا پهلوی، خاطرنشان کرد: وی در کوچک‌ترین مسائل بله قربان گوی اجنبی بود اما امروز برخی با تمام پررویی در تلاش هستند تا برای پهلوی آبرو بخرند، بنابراین باید مردم هوشیاری و بصیرت به خرج دهند، چرا که جنایت‌های پهلوی به ایران نابخشودنی است.

امام جمعه موقت یزد، با بیان اینکه شب و روز گذشته شاهد حمله آمریکا به یمن و پاسخ دندان شکن یمنی‌ها به آمریکا بودیم، ابراز کرد: قطعاً آمریکای جنایتکار جواب این حمله را دریافت خواهد کرد، در تاریخ داریم که نمرود ادعای خدایی می‌کرد و می‌خواست خدا را بکشد، اما خدا نمرود را با ضعیف‌ترین موجود یعنی پشه از بین برد، شیشه عمر آمریکا نیز به دست یمنی‌ها شکسته خواهد شد و خداوند بار دیگر نمرود را به هلاکت خواهد رساند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه یمنی‌ها مردمانی از جان گذشته‌اند و در راه اهداف خود قرص و محکم هستند، تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند حقیقت ایمان در یمن است.

آمریکا مغلوب یمن خواهد شد

وی ادامه داد: آمریکا به بن‌بست رسیده و با کشوری که به ‌زعم خودشان فکر می‌کنند ضعیف اما در حقیقت قدرتمند است، در افتاده و در نهایت مغلوب یمن خواهد شد.

امام جمعه موقت یزد، خاطرنشان کرد: آمریکا به ضربه‌ پذیری زیادی رسیده و در حال حاضر آمریکای جنایتکار پایگاه‌های زیادی در خاورمیانه و اطراف آن دارد که در تیررس موشک قرار دارد و وقتی هدف قرار گیرد، کشته‌های زیادی خواهد داد، آن‌ها مانند نیروهای مقاومت که شهادت برایشان افتخار است نیستند، بلکه حفظ جان خودشان برای آمریکایی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن کریم آیه ۴۱ سوره عنکبوت آورده که « وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ...» « مثل حال آنان که خدا را فراموش کرده و غیر خدا را به دوستی و سرپرستی برگرفتند (در سستی و بی‌بنیادی) حکایت خانه ‌ای است که عنکبوت بنیاد کند و اگر بدانند سست‌ترین بنا خانه عنکبوت است»، در می‌یابیم آمریکا مانند کشتی است که ظاهراً قدرت بالایی دارد، اما خرده خرده در آب فرو می‌رود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha