یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید جمعی از شخصیت‌های حوزوی از نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

حجت الاسلام والمسلمین مصباح تاکید کرد: امروز باید از همه فرصت ها استفاده کرد تا پیام حوزه به مخاطبان و عموم مردم برسد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آخرین روز نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: نمایشگاه امسال بسیار خوب و پر رونق بود و آثاری را مشاهده کردیم که بسیار خوب و چشمگیر به نظر می رسید؛ برگزاری این گونه نمایشگاه برای طلاب و غیر طلاب بسیار خوب و ضروری می باشد تا آثار تولید شده توسط پژوهشگران در گوشه کتابخانه ها نماند و مغفول واقع نشود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات چاپ و قیمت های بالا شاید طلاب ما نتوانند به خوبی به کتابی که مورد نظرشان هست دسترسی داشته باشند اما این نمایشگاه به آنان بسیار کمک خواهد کرد تا کتابی که مد نظر دارند به خوبی و سهولت در دسترس آنان قرار بگیرد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: خوب بود که این کتب در قالب دیجیتال یا به شکل های دیگر به قیمت پایین تری نیز تهیه و عرضه می شد تا عموم طلاب بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به رسالت سنگین رسانه حوزه در نشر و گسترش فرهنگ پژوهش و اطلاع رسانی آثار منتشر شده، گفت: وقتی حوزه یک رسانه رسمی دارد رسالت سنگینی در اطلاع رسانی آثار منتشر شده به مخاطبان و رساندن نیازهای جامعه و نظام اسلامی به محققین بر عهده دارد؛ امروز باید از همه فرصت ها استفاده کرد تا پیام حوزه به مخاطبان و عموم مردم برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی در پایان تاکید کرد: وظیفه طلاب امروز بسیار متفاوت است با گذشته؛ حتما لازم است که طلبه های جوان با نیازهای روز آشنا شده و انگیزه و عطش آنها برای رساندن معارف اهل بیت(ع) به مردم و جامعه بیشتر از قبل باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha