یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید جمعی از شخصیت‌های حوزوی از نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

حجت الاسلام والمسلمین شریفی گفت: معرفی محصولات پژوهشی حوزه به فضای بین الملل یک ضرورت است و برای این کار جهاد عرضه دستاوردها در عرصه بین الملل نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی رئیس دانشگاه قم در آخرین روز نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: تشکر و قدردانی می کنم از مسئولان پژوهشی حوزه و متخصصین و دغدغه مند حوزه که مشغول فعالیت هستند؛ مشاهده این فضا بهجت آفرین است.

رئیس دانشگاه قم افزود: شاهد محصولات افتخار آمیزی در عرصه های مختلف بودیم؛ در بخش های مختلف علوم اسلامی آثار خوبی عرضه شده که نشان از تحول در حوزه علمیه است. اگر این فضا با قبل از انقلاب یا دو دهه قبل حوزه مقایسه شود جهش بزرگی در عرصه تحقیقات علمی عمیق مشاهده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی ادامه داد: متاسفانه جامعه علمی کشور اطلاع چندانی از این دستاوردهای علمی اعجاب انگیز ندارد و این واقعاً در درون حوزه یک عزم و اراده جدی می خواهد و باید یک فکر بنیادی برای این مسئله شود؛ یک کار جدی برای معرفی این دستاوردها به جامعه علمی نیاز است. معرفی این محصولات به فضای بین الملل هم یک ضرورت است و برای این کار جهاد عرضه دستاوردها نیاز است.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: برنامه های تحولی زیادی در مراکز و موسسات علمی حوزه مشاهده می شود و در حال طراحی برنامه های راهبردی و خوبی هستیم اما خوف این می رود که این برنامه ها و طراحی ها روی کاغذ بماند و اجرایی نشود.

وی در پایان به رسالت مهم رسانه حوزه در جهاد عرضه دستاوردهای حوزه اشاره کرد و گفت: از رسانه های علمی و متعلق به یک مرکز علمی همچون حوزه انتظارات خاص و متفاوتی می رود؛ مهم ترین انتظار این است که داشته ها و دستاوردها را در گستره جهانی معرفی کند، چرا که ما اگر بزرگترین فقیه، عالم و متفکر دنیا را هم داشته باشیم که داریم اما جامعه و دنیا با او و آثارش آشنا نباشند عملا اتفاق خاصی نمی افتد؛ لازم است که در راستاهای اهداف انقلاب اسلامی و امام(ره) و رهبری داشته های حوزه را معرفی کنیم و در این راستا رسانه حوزه می تواند راهگشا باشد کما اینکه تاکنون نیز بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha