شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ علامه الخطیب تأکید کرد: مقاومت فلسطین و کشورهای منطقه از طریق خون هایی که تقدیم کرد، توانست مذاهب اسلامی را وحدت ببخشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علامه شیخ علی الخطیب، نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، در همایش بین المللی" طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری" ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران که از مسئله فلسطین حمایت کرده و در این راه بهای سنگینی پرداخته است خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران در راه حمایت از مسئله فلسطین بهترین فرزندان خود از جمله شهید سلیمانی و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: ما به دشمنان می گوییم که انقلاب اسلامی در قلب اسرائیل نفوذ کرده و با پشتیبانی از مردم منطقه توانست پیروزی بزرگی بدست آورد و به زودی غده سرطانی اسرائیل را ریشه کن خواهد کرد.

علامه الخطیب تأکید کرد: مقاومت فلسطین و کشورهای منطقه از طریق خون هایی که تقدیم کرد، توانست مذاهب اسلامی را وحدت ببخشد.

این عالم لبنانی با اشاره به ابتکار ارزشمند امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران توانسته است نام قدس را زنده نگه دارد و باید از این بابت از جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاری کرد.

وی افزود: ما باید در این کنفرانس پیشنهاداتی ارائه دهیم و از عبرت های تاریخی استفاده کرده و به شکل عملیاتی از مقاومت فلسطین پشتیبانی کنیم.

الخطیب دلیل جنایات صهیونیست ها و بحران اخیر فلسطین را ضعف امت اسلامی و گسترش مسائل مذهبی و سیاسی در امت اسلامی دانست و گفت: ما باید مشترکات بسیار زیادی که در میان امت اسلامی وجود دارد را به وحدت تبدیل کنیم و مسائل و اختلافات مذهبی نباید بهانه به دست دشمنان بدهد.

وی با بیان اینکه مقاومت در همه کشورهای منطقه از جمله لبنان، عراق و یمن نقش خود را ایفا می کند، تأکید کرد که مقاومت فلسطین حتماً پیروز خواهد شد و ما باید برای مرحله پس از آزادی فلسطین و غزه تلاش و اندیشه کنیم تا مجدداً فتنه ها به داخل امت اسلامی راه ندهیم.

وی در پایان تأکید کرد: ما باید از این فرصت تاریخی که در فلسطین و غزه و جنوب لبنان ایجاد شده استفاده کنیم و به امت اسلامی و همه گروه های مسلمان بگوییم که باید به وحدت اسلامی رسیده و از اختلافات خارج شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha