یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مصباح

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: تواضع خالصانه و ولایت مداری از ویژگی های بارز آیت الله مصباح(ره) بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی با عنوان همایش استاد فکر امروز در حسینیه ثارالله سپاه در خرم آباد برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی با اشاره به اینکه ولایتمداری و تواضع خالصانه از ویژگی های بارز آیت الله مصباح(ره) بود، اظهار داشت: خدمات معنوی، فکری و مهندسی فرهنگی آیت الله مصباح(ره) در بطن و متن انقلاب برای همیشه ماندگار است.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح(ره) صاحب علم وافر و کلام نافذ بود، گفت: بصیرت دینی و سیاسی آن عالم فرزانه در دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب بصیرتی نافذ و عمیق بود و ایشان همواره با اعتقاد کامل از مبانی اسلام و انقلاب دفاع کردند.

فرزند آیت الله مصباح(ره) با بیان اینکه آن عالم فرزانه مرد میدان بود، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی، انقلابی و اندیشه ژرف آن عالم وارسته در دفاع از اررزش های دینی و انقلاب ستودنی است.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی به ابعاد شخصیتی علمی و نقش آن عالم ربانی در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: آیت الله مصباح یزدی(ره) در طول دوران عمر با برکتش مسائل و مشکلات جامعه را رصد می کرد و همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار می گرفت.

وی با بیان اینکه آن عالم فرزانه، کتب فراوانی تألیف نموده است، بیان داشت: آن حکیم دانا و حقیقت زلال اسلام، با تبیین دستاوردهای نظام اسلامی برای جوانان و نوجوانان موجب خشم دشمنان به ویژه استکبار جهانی شد.

در ادامه این مراسم از دو کتاب با عنوان «بزرگترین فریضه اخلاق سیاسی» و «سیاست اخلاقی» آیت الله مصباح یزدی(ره) رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha