یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / مراسم سالگرد ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر این که آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی(ره) مدافع امامت و اهل بیت‌(ع) بود، امامین انقلاب‌اسلامی را تأیید و با آنان همراه بود، تصریح کرد: مقام فقاهت ایشان بسیار استوار و قاطع است و در پاسخ به استفتائات و مسأله‌شناسی، دقت بسیار بالایی داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، شب گذشته در مراسم دومین سالگرد ارتحال عالم بصیر آیت‌الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی‌گلپایگانی‌(ره) که با حضور علما، شخصیت‌های کشوری و لشکری، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و جمعی از مردم مؤمن قم در مسجد امام حسن عسکری‌(ع) برگزار شد، اظهار کرد: همه ائمه معصومین(ع) راهبردهای مشترکی داشتند و صیانت از هویت شیعی و مبارزه با انحرافات فکری جزو راهبردهای همیشگی اهل بیت(ع) بود.

ببینید:

تصاویر مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: ائمه معصومین(ع) با انحراف‌های فکری مبارزه می‌کردند؛ امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) مردم را برای مواجه یک عصر جدید و دوران غیبت آماده کردند.

آیت الله اعرافی با اشاره به حرکت "واقفیه" اظهار کرد: امام رضا(ع) و امامان معصوم پس از ایشان با این حرکت مواجه بودند و تلاش می‌کردند که پیروان و شیعیان را حفظ کنند و جلوی ریزش آنها را بگیرند. در زمان امام رضا(ع) افق‌های جدیدی برای شیعه باز شد، اما خلافت عباسی این افق ها را به سرعت بست.

مقام فقاهت آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی بسیار استوار و قاطع است

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه گفت: ائمه معصومین(ع) همه یک نور واحدند و در تحلیل تاریخ اهل‌بیت(ع) شاهد هستیم که چند نکته به عنوان راهبردهای کلان مورد توجه ائمه معصومین(ع) بود، یکی از این نکات توجه به ضرورت شکل دادن یک هویت مذهبی و صیانت از این هویت عظیم بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: ائمه معصومین(ع) در طول حیات خود سعی کردند که هویت شیعی را با مفهوم صحیح، تبیین و ترویج دهند و از آن صیانت کنند و هر کدام از اهل بیت(ع) در این زمینه اقداماتی انجام دادند؛ در طول تاریخ ائمه معصومین(ع) شاهد ریزش‌ها و انشعاب‌هایی بودیم و پس از هر امام معصومی یک انشعابی رخ داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به خدمات سیاسی آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی(ره) گفت: این عالم بصیر در شورای نگهبان و در همراهی با نظام‌اسلامی و ملت بزرگ و مجاهد ایران ایستادند و به مسائل سیاسی و انقلابی توجه داشتند.

آیت الله اعرافی افزود: حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی(ره) مدافع امامت و اهل بیت‌(ع) بود، امامین انقلاب‌اسلامی را تأیید و با آنان همراه بود. ایشان ضمن آن‌که فقیه بود، با مشرب خاص کلامی که داشت از متکلمان زیردست نیز محسوب می‌شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: ایشان مدافع مرزهای باور و اعتقاد اسلامی و شیعی بود و در دفاع از ولایت و اهل‌بیت(ع) بیش از ۱۰۰ اثر تألیف کردند.

مقام فقاهت آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی بسیار استوار و قاطع است

عضو شورای نگهبان با اشاره به شباهت حضرت آیت‌الله صافی به شهید مطهری گفت: ایشان از جمله بزرگانی است که در عرصه ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و مبانی اعتقادی شیعه و اسلام مجاهدانه قلم زدند و دفاع کردند. دفاع از مهدویت، استدلال‌های توحیدی، دفاع از نظامات اسلامی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و فکری اسلام و تشیع در سخنان و نوشته‌ها و پیام‌های این مرجع بزرگ مشاهده می‌شود.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: ذخائر فکری حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، منحصر در فقاهت و پاسخ به مسائل دینی نیست، ایشان ده‌ها مسئله اعتقادی و کلامی اعم از توحید، نبوت، امامت و مهدویت را مطرح کرده است. کتاب منتخب‌الاثر به عنوان یکی از منابع اصلی مهدویت، اثر گرانقدر این فقیه مجاهد است.

به گفته مدیر حوزه های علمیه کشور، حضرت آیت‌الله صافی(ره) علاوه بر قدرت علمی در علوم فقهی، کلامی و حدیثی، یک تاریخ‌شناش توانمند در تاریخ اسلام و شیعه بود.

آیت‌الله اعرافی در پایان گفت: مقام فقاهت حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بسیار استوار و قاطع است و این فقیه بزرگوار در پاسخ به استفتائات و مسئله‌شناسی دقت بسیار بالایی داشتند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha