شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علیرضا پناهیان

کارشناس مذهبی گفت: اگر می‌خواهیم برای ظهور بستری فراهم کنیم، باید به یاری مظلومان جهان بشتابیم و گرنه ما هم در ظلم ظالمان شریک خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یادواره سردار شهید «احمد کریمی» و شهدای عملیات «کربلای ۴ و ۵» همزمان با شام شهادت امام هادی(ع) با حضور جمعی از مسئولان سپاه و بسیج، خانواده‌های معظم شهدا و اعضای پیشکسوت گردان ۲۴۰ حضرت معصومه(س) لشکر ۱۷ امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در قم برگزار شد.

این برنامه با قرائت کلام الله مجید آغاز و سپس کلیپی از سخنرانی سردار شهید احمد کریمی پخش شد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: امام(ع) برای ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) و اسلام حقیقی و مبارزه با انحرافات و شبهات در هر منطقه یک نماینده انتخاب و به مردم معرفی می‌کرد. این اقدام امام هادی(ع) در معرفی نمایندگان و رابطان خود، عامل بازدارندگی مردم از ایراد گرفتن به نایب امام(ع) بود، مسأله‌ای که امروز آن را ولایت مطلقه فقیه می‌نامیم.

وی افزود: امام هادی(ع) بیشترین تلاش را برای گسترش تشیع انجام دادند و تثبیت‌کننده تلاش امامان قبل از خود بود.

استاد حوزه با مطرح کردن این پرسش که چرا امام هادی(ع) با شیعیان و محبانی که داشتند در منطقه‌ای تشکیل حکومت ندادند؟ گفت: پاسخ این سؤال در آیه «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدیٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ»(سوره توبه آیه ۳۳) داده شده است که خداوند دنبال برتری این دین بر کل ادیان دیگر است و با تشکیل حکومت منطقه‌ای نمی‌توان هدف خداوند را محقق کرد، به همین دلیل است که ظهور، حکومت جهانی به دنبال دارد.

پناهیان در ادامه گفت: اگر می‌خواهیم برای ظهور بستری فراهم کنیم، باید به یاری مظلومان جهان بشتابیم و گرنه ما هم در ظلم ظالمان شریک خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: بعد از دفاع مقدس برخی می‌گفتند که به دشمنان کاری نداشته باشیم تا با ما همکاری کنند، اما دیدیم که دشمنان با حیله‌های گوناگون جریان‌های داعشی ها و تکفیری درست کردند.

پناهیان در پایان گفت: این به ما ثابت کرد اگر دشمنان را نابود نکنیم آنان ما را نابود خواهند کرد، پس هم‌اکنون هم ما در جنگ تحمیلی هستیم، تنها مدل جنگ فرق کرده است.

در ادامه علی مالکی‌نژاد ضمن بیان خاطراتی از شهدا، اشعاری را در وصف شهیدان قرائت کرد.

خاطرنشان می‌شود، شهید حاج «احمد کریمی» فرمانده گردان حضرت معصومه(س) ۲۴ دی‌ماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه در جریان عملیات «کربلای ۵» به اتفاق جمعی از همرزمانش به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha