شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه/حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: امروز نسل نوجوان و جوان تشنه پاسخ به سوالات و شبهات است و لذا رسالت حوزه‌های علمیه در این عرصه بسیار مهم و تاثیرگزار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در نشست تهذیبی حوزه علمیه استان قزوین، به حدیثی از حضرت امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) در حدیثی فرمودند «إیّاکَ و التَّفریطَ عِندَ إمکانِ الفُرصَةِ فَإنَّهُ مَیَدانٌ یَجری لأِهلِهِ الخُسرانُ» یعنی اینکه مبادا فرصت‌های به دست آمده را از دست بدهی که در این میدان آنکه وقت را ضایع کند، زیان می‌بیند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به تفسیر این حدیث نورانی بپردازیم، این است که در فرصتی که امروز برای بنده و شما مدیران مدارس علمیه و امور ستادی حاصل شده، بتوانیم به بهترین نحو استفاده و با تمام ظرفیت در خدمت به طلاب بکوشیم و چنانچه بخواهیم در این مسیر ناب و ارزشمند کوتاهی نماییم، در آینده خسارت فراوانی خواهیم دید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه امروز حوزه علمیه استان قزوین با هم افزایی، همراهی و همدلی همه کارکنان، اساتید، مدیران ومعاونین در جهت خدمت‌گزاری به اساتید بیش از پیش تلاش نموده که جای تقدیر است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین همچنین به ماه پر خیر و برکت رجب و ایام البیض و اعتکاف پرداخت و عنوان کرد: ماه رجب بهترین فرصت برای بخشش گناهان و نزدیکی بیشتر به خداوند متعال است و همه باید از لحظه لحظه این ماه عزیز استفاده نماییم.

وی همچنین به برگزاری اجلاسیه هم‌اندیشی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در استان قم اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه در رابطه با موضوع همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و با جدیت و ظرفیت کامل و راهکارهای مناسب مورد تبادل نظر و تعامل قرار گرفت که مباحث و مطالب ارزشمندی در این اجلاسیه بیان شد که امیدواریم در سال‌های آینده دستاوردهای خوبی از این اجلاسیه برای دو نهاد حوزه علمیه و آموزش وپرورش بروز و ظهور داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، به تشریح فضای، آموزشی، تهذیبی و پژوهشی در مدارس علمیه قزوین پرداخت و ابراز کرد: امروز باید برای رشد و شکوفایی حوزه علمیه قزوین دو اصل آموزش و تهذیب را در مدارس علمیه بیش از پیش توجه جدی داشته باشیم، چرا که اگر چنانچه فضای آموزش و علمی را در سطوح مختلف پیش ببریم، خروجی آن را در مباحث پژوهشی خواهیم دید.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین، اظهار کرد: امروز علاوه براینکه در مباحث آموزشی و پژوهشی در مدارس علمیه باید تلاش کنیم، باید به مسئله تهذیب و تربیت نگاه جدی داشته باشیم که خدای متعال نیز می‌فرمایند «وَیُزَکِّیهِمۡ وَیُعَلِّمُهُمُ ٱلۡکِتَٰبَ» که اگر تزکیه و تربیت وجود نداشته باشد، شمشیر مسموم زهر آلودی در دست اشخاصی در آینده قرار خواهد گرفت که خود وابسته به فرقه‌های انحرافی قرار خواهد گرفت و بسیار خطرناک است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز نسل نوجوان و جوان تشنه پاسخ به سؤالات و شبهات است و لذا رسالت حوزه‌های علمیه در این عرصه بسیار مهم و تاثیرگزار خواهد بود.

امروز نسل نوجوان و جوان تشنه پاسخ به سؤالات و شبهات است

امروز نسل نوجوان و جوان تشنه پاسخ به سؤالات و شبهات است

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha