سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی همایش امام رضا و گفتگوی ادیان

حوزه / رئیس دومین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان گفت: این نشست‌ها و همایش باید مقدمه‌ای باشد تا فقها، اندیشمندان ادیان مختلف ضمن گفتگو با یکدیگر راهی برای برچیده جنگ از جهان بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی عبد خدایی، رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان، امروز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در سالن شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی ضمن گرامی داشت شهدای فداییان ازجمله شهید روحانی نواب صفوی اظهار داشت: مشکلی که بشر امروز با آن درگیر است سکولاریسم، خودخواهی، جاه‌طلبی است، عده‌ای استعمارگر به یک منطقه به نام غزه حمله کرده‌اند و بیش از ۸ هزار کودک را در کنار مادرشان به شهادت رسانده‌اند.

وی بابیان اینکه هیچ وجدانی بیداری نسبت به این جنایت در دنیا آرام نمی‌گیرد، افزود: سیاست‌مداران برای حفظ منافع شخصی خود دراین‌باره کاری نمی‌کنند، لذا کسانی که خداباور و معتقد به ارزش‌های اخلاقی هستند باید نهضتی ایجاد کنند و در دنیا در مقابل این‌گونه جنایت‌ها ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدخدایی با اشاره اینکه تمام ادیان الهی آمده‌اند تا صلح و اخلاق نیک را در جامعه ایجاد کنند، اضافه کرد: این نشست‌ها و همایش باید مقدمه‌ای باشد تا فقها، اندیشمندان ادیان مختلف ضمن گفتگو با یکدیگر راهی برای برچیده جنگ از جهان بردارند.

وی در پایان مجموعه مقالات که پیرامون مسیحیت و حقایق اسلام است که نگارش آن به دوران حضور ایشان به‌عنوان سفیر ایران در واتیکان بود به بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

در ادامه این همایش احمد فرامرز قرا ملکی، رئیس بنیاد پژوهش‌های آستان رضوی دبیر علمی همایش گزارش پیرامون آن ارائه کرد و گفت: هدف از این همایش گفتگو و همزیستی مسالمت‌آمیز میان مؤسسات دینی ایران و سایر کشورهای جهان، همفکری ادیان و مذاهب در چالش‌های اجتماعی دوره معاصر، تأکید بر نقش خانواده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ کمیته عضو داخلی و ۱۸ نفر عضو کمیته بین‌المللی دومین همایش امام رضا و گفتگوی ادیان را تشکیل می‌دهند، افزود: ۱۴۰ مقاله فارسی، و ۳۰ مقاله عربی و انگلیسی در این همایش ارائه می‌شود، در این همایش از کشورهای مختلف امارات، عراق، سوریه، بلژیک، آلمان به ارائه مقاله می‌پردازند.

این گزارش می‌افزاید: مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت وگوی ادیان با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی، رهبران ادیان در کشور ایران، پژوهشگرانی از ادیان مختلف در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha