دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
نشست هم‌اندیشی ستاد برگزاری انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

حوزه/ دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رصد دقیق فعالیت‌های تبلیغاتی مجریان گفت:هر کسی سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد باید در وجدان و قضاوت او شک کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، سید جمشید حسینی‌خواه مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مجریان انتخابات که با حضور فرمانداران و مراکز اصلی حوزه انتخابات در سالن اجتماعات بنیاد شهید برگزار شد با اشاره به اصلاح قانون انتخابات بر اساس سیاست های ابلاغی رهبری که در ۱۸ بند به مراجع ذی صلاح اعلام شده است، اظهار کرد: در اصلاحیه قانون جدید انتخابات موارد مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد برگزاری انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتخابات موضوع ضروری مورد تأکید و دغدغه رهبر انقلاب بوده که حداقل پنج بار در سال جاری درباره انتخابات و چهار شاخصه مهم رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت سخنانی بیان داشتند.

وی با بیان اینکه این نشست هم اندیشی در راستای راهکارهای تأمین سلامت انتخابات برگزار شده است، انتخابات را شامل سه رکن اساسی هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی دانست و افزود: با وجود این سه رکن هر کسی سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرد باید در وجدان و قضاوت او شک کرد.

حسینی‌خواه با اشاره به ارکان اساسی در هر شعبه اخذ رأی، گفت: نماینده فرماندار، اعضای شعب که توسط هیئت‌های اجرایی انتخاب می‌شوند، نماینده هیئت نظارت و هیئت بازرسی با چشمان تیزبین حضور دارند.

وی از هیئت های اجرایی به عنوان ستون اصلی فقرات انتخابات نام برد و تصریح کرد: این هیئت ها در همه فرآیندهای انتخابات تا آخرین مرحله یعنی تأیید یا عدم تأیید اعتبارنامه منتخب هر حوزه نقش کلیدی دارند.

به گفته حسینی‌خواه از بدو تشکیل هیئت‌های اجرایی تعداد، محل و اعضای شعب اخذ رأی از وظایف قانونی برای این هیئت ها پیش بینی شده است.

وی از بررسی صلاحیت یا عدم صلاحیت نامزدها و تأکید و تأیید صحت انتخابات به بخش‌هایی از وظایف هیئت‌های اجرایی نام برد.

این مسئول از فعالیت قریب به ۹۰ نفر عضو هیئت های اجرایی انتخابات حوزه بویراحمد و دنا و مارگون در انتخابات اسفند ماه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه فصل چهارم قانون انتخابت وظایف کامل را تشریح می کند، افزود: هیئت بازرسی وزارت کشور مجری قانون است و بازرسانی را برای اعضای شعب انتخاب کرده که بر کار مجریان نظارت داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان تأکید کرد:کسی نباید فردای قیامت خود را فدای یک رأی برای شخصی کند، هر کسی مواظب اعمال خود در برابر خداوند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha