چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله رجبی

حوزه/ آیت الله رجبی با تاکید بر این که شرکت در انتخابات اعلام وفاداری به اهل بیت(ع) و خون شهدا است، گفت: روحانیت وظیفه دارد کارآمدی نظام و حساسیت موقعیت انتخابات کنونی را برای مردم تبیین کند.

آیت‌الله محمود رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه باید در فاصله‌ای که تا انتخابات مانده است بُعد بینشی و معرفتی جامعه را افزایش بدهیم، تصریح کرد: مردم باید بدانند نظام چه خدماتی کرده و راه پیشرفت و تعالی، شرکت در انتخابات است و برای اینکه مردم بدانند که به کاری مهمی اقدام می‌کنند باید از لحاظ معرفتی تغذیه شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این امر باید از لحاظ فکری برای مردم تبیین شود، اظهار کرد: این امر نیاز به تبیین در سطوح مختلف دارد و روحانیت وظیفه دارد کارآمدی نظام و حساسیت موقعیت انتخابات کنونی را برای مردم تبیین کند.

رئیس موسسه آموزشی_ پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به نقش اصلی انتخابات در نظام گفت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند انتخابات راه هر تحولی مثبتی است که بخواهد انجام شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: اگر در انتخابات حضور جدی نداشته باشیم هم ممکن است افراد ناصالح در این مسندها قرار بگیرند و کم رونقی انتخابات سبب شود که طمع و جرأت دشمنان در آسیب زدن به نظام و ملت زیاد شود.

آیت‌الله رجبی تاکید کرد: باید بدانیم شرکت در انتخابات وظیفه دینی است و اگر دلبسته دین، مکتب اهل بیت (ع)، آرمان شهدا و پاسدار خون شهدا هستیم، باید با همه توان پای صندوق رأی بیاییم، زیرا شرکت در انتخابات به معنای وفاداری به اهل بیت(ع) و خون شهدا است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اصلاح امور IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    6 0
    ولی شهدا با این وضعی که برای مردم درست کردید موافق نیستند
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 3
    __ بسمه تعالی __ با تشکر از حضرت آیة اللّه جناب آقای رجبی ، خدای متعال بر تأییدات این عزیز و بزرگوار بیفزاید ، با توجه به این که برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات ، لازم است که دست اندر کاران نیز با رعایت اخلاق اسلامی ، رفتار کریمانه از خود نشان داده و شایستگان از خود را ارجح از خود دانسته و طوری سخن بگویند که دلسردی و زدگی در مردم ایجاد نشود ، در مورد سخنانی که جناب آقای روحانی رئیس جمهور پیشین مطالبی را گفته بودند که از آن بوی تضعیف حاکمان کنونی بمشام می رسد ، این بنده ی ِ حقیر ،نوشتم : با سلام و احترام، خدمت جناب آقای روحانی ، عرض می کنم ، مردم شریف ایران از هرکسی انتظار دارند که طوری سخن بگوید و رفتار کند که ان شا ءاللّه قول و فعلش در جهت حفظ و تحکیم وحدت بین آنان بوده و مایه ی ِ یأس و نا امیدی دشمنان اسلام بشود . الا روحانیا تا می توانی __ بکن دعوت ز هر پیر و جوانی __ بحسن خلق و لطف و مهربانی __ کنند وحدت همه با خوشزبانی __ که دین ما بجزحب وصفا نیست __ کسی کو این حدیث نشنیده گو کیست __ که قال الباقر (ع) الدین هو الحبّ __ یقین پیگیردش هر صاحب لبّ __ ز تفریق و تفرق جز خسارت __ نگردد حاصل کس پس برائت __ بجوئیم باید آز آن هرچه بیشتر __ و گرنه می خوریم از خصم نیشتر __ چنان رفتار باید کرد که نادان __ رود در جرگه های نیک زادان __ کند تمرین شود مانند رادان __