یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: برای اینکه مردم بدانند برای این انقلاب چه زحماتی کشیده شده و چه فداکاری‌هایی انجام شده، باید رفتار و منش امام خمینی(ره) و فداکاری‌های مردم در جشن‌های انقلاب تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه ستاد دهه فجر که با حضور استاندار و اعضای ستاد در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، با تأکید بر تبیین اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی و نگاه اصلی و آرمان امام، اظهار کرد: رهایی از ظلم و ستم قدرت‌های بیگانه، استقلال و آزادی از اهداف اصلی انقلاب است که این موارد باید تبیین شود.

وی افزود: یکی از موارد بسیار مهمی که امام راحل نیز بر آن تاکید داشتند، «ما می‌توانیم» بود که گرچه اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده اما تا رسیدن به قله هنوز راه بسیاری در پیش داریم.

آیت‌الله ناصری به برخی دیگر از آرمان های انقلاب اشاره کرد و گفت: انجام کار برای خدا، خدمت به مردم، رسیدگی به مستضعفان از دیگر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و علاوه بر تبیین این اهداف، باید در مسیر اجرا و تحقق نیز به شکل جدی‌تری مورد توجه باشد.

امام جمعه یزد ادامه داد: امام خمینی(ره) سه مرحله بزرگ را طی کردند و فداکاری‌های بسیاری توسط مردم، طلاب و علما انجام شد تا این انقلاب به پیروزی رسید که همه اینها باید برای مردم بازگو شود.

وی افزود: حرکت‌ها و فداکاری‌هایی که آن زمان افراد و جوانان در زندان‌ها و در طول مبارزات خود داشتند باید بازگو شود تا همگان بدانند که این انقلاب با چه مشقت‌هایی به پیروزی رسیده است.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: امام خمینی(ره) این انقلاب را رهبری کرد و سیاستمداران بزرگ دنیا از ایشان به عنوان یک سیاستمدار باهوش و آگاه یاد کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: اگر بتوانیم توکل، اخلاص، مقاومت‌ها و تدابیر و شجاعت‌های امام را تبیین کنیم، کار بزرگی انجام داده ایم.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در دوران تبعید خود در پاریس بسیار تنها بود و همه کشورهای متحد دنیا به نحوی فشار وارد می آوردند تا پیشنهادات شاه پهلوی را بپذیرند، افزود: امام با توکلی که به خدا داشت و با اخلاصی که داشت در مقابل آنها ایستاد و لحظه ای ترس به خود راه نداد.

وی اظهار کرد: زمانی که از پاریس داشتیم به ایران باز می گشتیم، به امام خطرات مسیر را گوشزد کردند اما امام خمینی(ره) با لبخندی گفتند که ما به تکلیف عمل می کنیم و بقیه امور در دست خداست و این نشان از توکل، شجاعت و اعتقاد راسخ به حرکت خود داشت.

امام جمعه یزد همچنین با تاکید بر لزوم فضاسازی شهری نیز بیان کرد: بنرها و تلویزیون‌های شهری برخی از حوادث انقلاب از ورود امام خمینی(ره) به فرودگاه مهرآباد تا ملاقات‌های امام با اقشار مختلف مردم را نمایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha