یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب، شاه قانون و یا فراتر از قانون بود و عدالت همواره قربانی قدرت طلبی افراد بانفوذ می شد، گفت: انقلاب اسلامی قانون‌مندی را در جامعه حاکمیت بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در مسجد مسلم بن عقیل(ع) برازجان با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران از حالت خمودگی خارج شدند و به تحول روحی و معنوی دست پیدا کردند و روحیه گذشت، فداکاری و معنویت، تعاون و شهادت در راه آرمان های اسلامی شکل گرفت و ملت بیدار شده و به خود آگاهی انقلابی دست یافتند که در دفاع مقدس و مقابله با توطئه ها این ویژگی را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب، شاه قانون و یا فراتر از قانون بود و عدالت همواره قربانی قدرت طلبی افراد بانفوذ می شد، افزود: انقلاب اسلامی قانون مندی را در جامعه حاکمیت بخشید.

امام جمعه برازجان بیداری ملتها و دولت ها را دستاورد مهم دیگر انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی نه تنها ملت ایران را بیدار کرد، بلکه سبب شد تا در اثر تشعشع انقلاب، دیگر ملت ها و دولت ها بیدار شوند و حتی نور پرفروغ انقلاب زمینه بیداری بسیاری از دولتهای جهان را نیز فراهم کرد.

وی تصریح کرد: زمان پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام راحل فرمودند که انقلاب اسلامی را به جهان صادر می کنیم و امروز شاهد صدور ارزشهای انقلاب به جهان هستیم.

حجت الاسلام مصلح انتخابات و حق تعیین سرنوشت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، امور جامعه به مردم سپرده شده و مردم در حوزه های مختلف نقش آفرینی می کنند.

وی در ادامه افزود: دستاوردهای علمی و قدم گذاشتن در مسیر دستاوردهای هسته ای، دستاوردهای اقتصادی، پزشکی، سلول های بنیادین و ... از دیگر دستاوردهای انقلاب است.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: پایان بخشیدن به نظام ارباب رعیتی دستاورد بزرگی در انقلاب بوده است که مدیریت را بر محور خدمت‌گزاری استوار کرده است، مدیران جامعه را خادم معرفی می کند و باید چنین منشی در تمامی مسئولان حاکم شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام مصلح از حجت الاسلام ابراهیم شهسوار امام جماعت مسجد مسلم بن عقیل(ع) به جهت فعالیت های فرهنگی و ترویج معارف دینی تجلیل کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha