دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر کار نیکوکاران را همچون کار پیامبران دانست و گفت: پیامبران واسطه فیض عنایت هدایت خداوندی به مردم بودند و شما نیکوکاران واسطه فیض خدمت خداوند به مردم هستید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی استان بوشهر، اظهار داشت: خداوند متعال متکفل تمام امور تکوینی و تشریعی انسان است و نظام آفرینش را طوری طراحی می‌کند که در خدمت بشر باشد، و فرشتگان را واسطه قرار می‌دهد که اراده الهی را در جهان محقق کنند و پیامبران را می‌فرستند که نظام تشریع دین مردم را ارائه کنند تا مردم در مسیر دین و نجات و کمال قرار گیرند.

امام جمعه بوشهر ابراز داشت: در نظام تشریع خداوند وقتی هدایت می‌کند تا جامعه را از ذلالت نجات دهد، واسطه ای را نیز انتخاب می‌کند، و آن انبیاء و ائمه و در نظام کنونی ولایت فقیه و روحانیت هستند.

وی بیان داشت: خداوند در نظام رزق و نظم زندگی بشری نیز تمام اسباب را فراهم می‌کند و فرشتگان را متکفل می‌کند که این سفره را گسترده کنند که مردم بتوانند از این سفره رزق، توسط خودشان استفاده کنند به همین دلیل عمده مردم از این سفره بهره مند هستند اما برخی از انسان‌ها توان استفاده از این سفره را ندارند که به آنها فقیر و مسکین می گوییم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار داشت: این افراد به خاطر نیازهای شدید به امور مادی زندگی و عدم توانایی برای اینکه خودشان بتوانند رفع نیاز کنند، کاملاً در دنیا متوقف می‌شوند. خداوند همچنین پیامبران را می‌فرستاد که مردمی را که نمی‌توانند دین خودشان را تشخیص دهند هدایت کند، امروز هم خداوند افرادی را گزینش می‌کند تا گرفتاری فقرا و نیازمندان و افراد متوقف شده در زندگی را رفع کنند.

امام جمعه بوشهر کار نیکوکاران را همچون کار پیامبران دانست و ابراز داشت: پیامبران واسطه فیض عنایت هدایت خداوندی به مردم بودند و شما واسطه فیض خدمت خداوند به مردم هستید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اعمال خوب انسان است که برای او می‌ماند، اظهار داشت: چیزی که برای انسان می‌ماند، قدرت، ثروت و شهوت نیست بلکه اینها با مرگ انسان از بین می‌رود. بلکه چیزی که می‌ماند اعمال خوب و اخلاق است. در دنیا انسان سه همراه دارد، یکی اموال انسان است که هنگام مرگ از بین می‌رود؛ دیگری خانواده و دوست است که تا قبر همراه اوست، اما یک همراه دیگر تا برزخ و آخرت همراه انسان است و آن اعمال انسان است. عمل انسان است که در برزخ با او همنشین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: شما که با اهل احسان هستید محبوب خدا خواهید بود و واسطه فیض و مأمور خدا و برای خدمت به مردم هستید، به همین جهت کار شما بسیار گرانبها و قیمتی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha