شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از مسئولینی که برای انقلاب اسلامی گامی برداشته‌اند، گفت: مسئولان باید بین مردم باشند و مشکلات را روستا به روستا رصد کنند و حتی به این بسنده نکرده و بعد از مدتی ضمن بازخوردگیری از اقدامات انجام شده، ببینند آیا خواسته‌های مردم تأمین شده است یا خیر؟

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ضمن تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام گفت: زیارت جامعه و زیارت غدیریه از آثار گرانقدر امام هادی علیه السلام، دو گوهر گرانبها و مایه نجات و سربلندی شیعه هستند.

نقش مردم یک نقش بی بدیل است

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر نقش مردم در نظام اسلامی گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر امدادهای غیبی الهی و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه به عنوان معمار انقلاب، نقش مردم یک نقش بی بدیل است.

امام جمعه قم با اشاره به تأثیر حضور مردم در صحنه اظهار داشت: اگر مردم پای کار می‌آمدند، قطعا توفیقات امیرالمؤمنین علیه السلام در زمان حکومتشان بیشتر از این بود. قطعا امام حسن علیه السلام وادار به صلح نمی‌شد. قطعا عاشورایی اتفاق نمی‌افتاد و حتی اکنون شاهد غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نبودیم.

وی ادامه داد: به طور کلی هر کجا مردم حضور داشته‌اند، امامان ما به صحنه آمده‌اند. کما اینکه امیرالمؤمنین -علیه السلام – نیز علت قبول حکومت را حضور و درخواست مردم بیان می‌کنند.

نمی‌توان و نباید مردم را نادیده گرفت

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برای اینکه احکام الهی در جامعه اجرا شود باید همراهی و پذیرش عمومی در جامعه رقم بخورد. نمی‌توان و نباید حضور مردم را نادیده گرفت؛ چرا که حضور مردم کلید و رمز موفقیت‌هاست.

وی افزود: باید علت حضور یا عدم حضور مردم در صحنه‌های مختلف را مورد بررسی قرار داد؛ چرا که اگر ارزیابی درستی نداشته باشیم، راه حلی نیز پیدا نخواهیم کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر لزوم استفاده از تجربیات تاریخ انقلاب ابراز داشت: نباید فرصت ها را از دست داد. چهار سال برای مجلس و هشت سال برای خبرگان فرصت داشتیم. اگر در این سال‌ها آسیب شناسی دقیقی صورت گرفته بود و از ظرفیت نخبگان، نیروهای با انگیزه و تجربیات گذشته استفاده شده بود، اکنون اتفاقات بهتری رقم می‌خورد.

نباید کم کاری‌های خود را با بیانات رهبری جبران کنیم

وی تصریح کرد: جایگاه امام قدس سره و رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی جایگاه بی بدیلی است و ما نباید سعی کنیم تا کم کاری‌های خود را با حضور و بیانات ایشان جبران کنیم؛ بلکه باید بیشتر در جامعه حضور مؤثر داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با تقدیر از تمامی مسئولینی که برای این انقلاب گامی برداشته‌اند، گفت: مسئولین باید بین مردم باشند و مشکلات مردم را روستا به روستا رصد کنند و حتی به این بسنده نکرده و بعد از مدتی ضمن بازخورد گیری از اقدامات انجام شده، ببینند که آیا خواسته‌های مردم تأمین شده است یا خیر؟

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خواستار توجه و تمرکز احزاب سیاسی مختلف بر مشترکات شد و ابراز داشت: احزاب سیاسی هر کدام نماینده بخشی از مردم هستند ولی باید در مشترکاتی مانند حفظ نظام اسلامی با یکدیگر هم افزایی کنند؛ چرا که حفظ نظام، جایگاه رهبری و این انقلاب جزء مسئولیت‌های اصلی ماست و همه در یک کشتی نشسته‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha