دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام غلامحسین حقانی

حوزه/ حجت الاسلام حقانی گفت: باور جدی مردم ایران به توان خودشان یک دستاورد بزرگ فرهنگی است، چرا که قبل از انقلاب اسلامی، بزرگترین باور این بود که ایرانی ها هرگز نمی‌توانند هر کاری که در هر فضایی می‌خواستند انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز طی نشستی در محل اداره کل تبلیغات استان، در خصوص دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف نیازمند زمان بیشتری است، اما به اختصار، به دستاوردهای این انقلاب ناب محمدی را در حوزه معنویت و ایرانیت اشاره می‌کنم، به عقیده بنده، بزرگترین دستاورد فرهنگی انقلاب اسلامی، این است که باور جدی کردیم ایرانی می‌تواند روی پای خودش بایستد و ایران، قوی است.

وی در ادامه افزود: بنابراین باور جدی مردم ایران به توان خودشان یک دستاورد بزرگ فرهنگی است، چراکه قبل از انقلاب اسلامی، بزرگترین باور این بود که ایرانی ها هرگز نمی‌توانند هر کاری که در هر فضایی می‌خواستند انجام دهند باور بر این بود که ایرانی نمی‌تواند. لذا مردم در حوزه علم، صنعت، نظامی، فرهنگ، و ... بر ناتوانی خود اصرار داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین ادامه داد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، ایدئولوژی و فکری تحت عنوان مقاومت است، در جهان هستی، فکر مقاومت نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان صادر شده است و ناتوانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی در برابر غزه، نمونه بارز مقاومت است، این رژیم منحوس و استکبار هرگز نتوانستند حریف غزه شوند یا از پس کشور یمن برنیامدند، جریان مقاومت که از سوی جمهوری اسلامی به جای جای دنیا صادر شده، تفکر انقلاب اسلامی و یک دستاورد جدی در حوزه فرهنگی است.

حجت‌الاسلام حقانی تصریح کرد: در حوزه تدینی و دینداری مردم، برخلاف چیزی که دوست دارند ظاهر و بیان کنند مردم ایران اسلامی در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، متدین‌تر و دیندارتر از قبل شدند و نشانه‌های آن نیز همین فعالیت‌های عمومی از قبیل پیاده‌روی جاماندگان اربعین، اعتکاف، شب‌های قدر و ...‌ است که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، این مراسم‌ها در حد محافل محدود و معدود بود، بنابراین یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه معنویت به معنای فضای معنوی مردمی است.

وی، یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را آگاهی داشتن و آگاهی‌بخشی مردم عنوان کرد و بیان داشت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، روی همه مردم کشورمان حساب باز شده و فضای ذهنی‌شان را باز گذاشتند و در این فرایند، از آن استفاده شده است، معمولاً در تمام موضوعات متفاوت سیاسی و اقتصادی ابراز نظر می‌کنند، ابن درحالی است که در خیلی از کشورهای دنیا اینچنین نیست که همه مردم در هر زمینه‌ای احساس دغدغه داشته باشند و کلامی را منتقل کنند، البته ممکن است تبعات بدی هم داشته باشد که بعدها غیر کارشناسانه حرف بزنند ولی همین که مردم احساس می‌کنند می‌توانند در مواردی، اظهار نظر کنند بیانگر فکر باز مردم است، و این یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی این چنین نبود که مردم، آزادی بیان داشته باشند و بتوانند در مورد هر چیزی صحبت کنند و شاید بزرگترین دغدغه آنها، دغدغه زندگی شخصی بود. حتی در کشورهای اروپایی هم این سطح دغدغه مردم برای کشورشان دیده نمی‌شود و دغدغه آنها همان زندگی شخصی است.

حقانی، نقش مردمی در تعیین سرنوشت را یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: قبل از تحقق جمهوری اسلامی ایران، مردم نمی‌توانستند برای سرنوشت خودشان تعیین تکلیف کنند، یا پادشاهان صفویه و قاجاریه یا در زمان پهلوی، مستکبرین بالا دست این پادشاهان مثل روسیه، انگلیس، فرانسه، آمریکا و ... برای مردم ایران، تعیین تکلیف می‌کردند و مردم هیچ‌گونه نقشی در انتخاب سرنوشت خود نداشتند.

وی همچنین اضافه کرد: اما بعد از جمهوری اسلامی ایران، آن چیزی که از اول انقلاب، مردم را به پیش برد و سبب پیشرفت شد، همین اظهار نظر و تعیین تکلیف مردم برای سرنوشت خودشان بود، از اول جمهوری اسلامی که مردم به آن آری گفتند تا هم اکنون که رئیس جمهور و خیلی از نهادهای دیگر توسط مردم انتخاب می‌شوند و مردم حق تعیین تکلیف دارند. بنابراین انتخابات یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیچ مجلس، رئیس جمهور و جناحی شبیه قبل از انقلاب نیست، برای همین، مشارکت در انتخابات یک امر مهم و جدی است و کسانی که رأی نمی‌دهند در واقع، رأی می‌دهند، بدین معنا که به دیگران اجازه می‌دهند به جای آنها رأی دهند و به آنها می‌گویند که شما هرچه را انتخاب کنید ما قبول داریم و اختیار خودشان را در دست دیگران قرار می‌دهند لذا باید در انتخابات شرکت کنیم و محکم، پای صندوق‌های رأی بیاییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha