دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ چهاردهمین سالگرد شهادت دادستان فقید شهرستان خوی

حوزه/ عتباتی گفت: احقاق حقوق مردم افتخار بالایی است و باید قدر آن را با خدمت خالصانه و مضاعف دانست و از خدا بخواهیم ما را پاسدار ارزش‌هایی قرار دهد که شهداء ارزشمندترین سرمایه خود که خون و جانشان بود را برای آنها فدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی امروز در آیین گرامیداشت چهاردهمین سالگرد شهادت دادستان فقید شهرستان خوی که در بقعه شیخ نوایی این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید راه عدالت و امنیت، شهید ولی حاجی قلیزاده، اظهار داشت: راز ماندگاری و موفقیت شهید حاج ولی حاجی قلیزاده و ویژگی بارز او که می‌بایست نقشه راه و مسیر حرکت همه ما باشد، مردم داری است.

وی ادامه داد: شهید حاجی قلیزاده اقدامات ارزشمندی آغاز کرد که خیلی از آنها تبدیل به برنامه‌های کشوری شده است، همچون توجه به صلح و سازش، سیاست حبس زدایی، توجه جدی به مقوله زندان، توجه به زندانیان و خانواده زندانیان، بهداشت قضایی و پیشگیری از بزهکاری و جدیت و اقتدار در برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت مردم و در کنار این مدارا و شفقت در برابر افرادی که متاثر از شرایط محیط، خانوادگی و اجتماعی به سمت بزه رفته‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، گفت: هر کسی که در مسیر شهید زندگی می‌کند، قطعاً شهید خواهد شد، از این رو باید همه اینگونه زندگی کنیم و به سمت ایجاد رضایتمندی مردم سراسر کشور که با همه سختی‌ها بزرگوارانه در کنار انقلاب و رهبر خود ایستاده‌اند، برویم.

وی تأکید کرد: مردم نباید دغدغه امنیت و عدالت داشته باشند و همه مسئولان اگر خود را به معنای واقعی رهرو راه شهداء و مطیع رهبر معظم انقلاب می‌دانند، باید خادم مردم باشند.

عتباتی تصریح کرد: احقاق حقوق مردم افتخار بالایی است و باید قدر آن را با خدمت خالصانه و مضاعف دانست و از خدا خواست ما را پاسدار ارزش‌هایی قرار دهد که شهداء ارزشمندترین سرمایه خود که خون و جانشان بود را برای آنها فدا کرده‌اند و تک‌تک ما در مقابل قطره قطره خون شهیدان مسئول هستیم و باید با تمام توان تلاش کنیم که آرمان‌های شهداء پا برجا باشد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حجت قاسم خانی امام جمعه خوی با بیان ویژگی‌های شهید حاج ولی حاجی قلی‌زاده، گفت: شهادت در مسیر الهی مزد مجاهدت‌ها و زحمات این شهید بزرگوار در راه احقاق حق بود و به چنین مقامی نیز دست یافت.

همچنین حجت‌الاسلام داود میرزایی مدیر کل بنیاد شهید آذربایجان غربی نیز در این مراسم به مقام شهداء و جایگاه والای آنها اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس روایات مقام شهادت دری از درهای بهشت است که جز بر بندگان صالح و مخلص گشوده نمی‌شود.

در پایان این مراسم با تقدیم لوح تقدیری از مادر و خانواده شهید حاجی قلی زاده تجلیل به عمل آمد و حاضرین در مراسم با حضور در سر مزار شهید حاج ولی حاجی قلیزاده با قرائت فاتحه‌ای به مقام این شهید بزرگوار ادای احترام کردند.

گفتنی است، شهید حاج ولی حاج قلیزاده از دادستان‌های متعهد قوه قضاییه و خانواده معظم شهدا بود که بیش از یک دهه در دستگاه قضایی خوی در آذربایجان غربی خدمت می‌کرد و در تاریخ ۲۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ توسط گروهک تروریستی پژاک به درجه رفیع شهادت نائل آمد، این شهید بزرگوار دلداده حق و حقیقت و شیفته عدالت علوی بود و به حق «شهید عدالت» نام گرفت و نامش در جریده عالم جاودانه شد و در سال ۱۳۹۵ به عنوان شهید شاخص سال از طرف سازمان بسیج حقوق دانان معرفی شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha