شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ نشست صمیمی جامعه نخبگانی استان تهران با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با حضور مسئول دفتر جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه و مدیرکل مرکز خدمات حوزه استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با نخبگان حوزوی استان تهران برگزار شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در این نشست، با اشاره به خدمات ارزشمند علماء و بزرگان حوزه های علمیه به جامعه طی سالیان متمادی، افزود: بذل عمر خادمین مکتب اهل بیت در سه حوزه؛ تدوین و تبیین معارف اسلامی، تربیت شاگردان و علمای بزرگ و خدمت به جامعه و دفاع از مرزهای عقیدتی و کیان ممالک اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در ادامه، یکی از مهم ترین نیازهای جامعه کنونی را تولید علم عنوان کرد و با یاد کردن از علمایی مانند شیخ طوسی و علامه طباطبایی، «رحمه الله علیهما» یکی از مهم ترین اثرات روحانیت را تولید علم متناسب با نیاز روز جامعه دانست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مبانی مبحث تولید علم، رویکرد «حل مسئله» است، نقش جامعه نخبگانی را در این عرصه مهم دانست و گفت: در سیر حل مسئله ابتدا باید نیازها و مشکلات شناسایی، الویت بندی و سپس تبدیل به مسئله و سؤال شده و پس از آن به دنبال پاسخ های حدسی و در نهایت پاسخ قطعی باشیم و پاسخ های قطعی را نیز پس از کارسازی، به ظهورات در جامعه تبدیل کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه در طرح هدفمندی خدمات، حمایت بر اساس عدالت و با رویکرد نخبه پروری است، مانور بر روی شئون آموزشی، پژوهشی، تحصیلی و تهذیبی را در همین راستا برشمرد.

حجت الاسلام اکبری، مدیرکل مرکز خدمات حوزه استان تهران نیز با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ثمره تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی است، طرح هدفمندی خدمات را یکی از مهم ترین دستاوردهای سی ساله این مرکز دانست.

در ادامه جلسه دکتر رستمی کیا، مسئول دفتر جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه مسائل مسکن، بیمه و معیشت جامعه نخبگانی را به طور ویژه پیگیری می کنیم، لحاظ کردن امتیازات ویژه برای جامعه نخبگانی در جدول هدفمندی را از جمله حمایت های خاص این قشر از جامعه هدف عنوان کرد.

گفتنی است، نمایندگان جامعه نخبگانی استان نیز با طرح مباحثی از قبیل تنظیم برنامه های اثرمحور و کاربردی برای نخبگان، تثبیت نقش و جایگاه جامعه نخبگانی در فعالیت های فرهنگی ـ تبلیغی، لزوم الگوسازی از نخبگان و خانواده آنها در عرصه های مختلف، استفاده از ظرفیت های نخبگان در تشکیل اتاق فکر و کارگروه اجرایی فرامین رهبر معظم انقلاب و لزوم حمایت از نخبگان پس از فارغ التحصیلی، به بیان پشنهادهایی پرداختند.

خبرنگار و تنظیم: بهزاد محمد باقری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha