یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر تقدیر از برترین های آموزشی مرکز تخصصی حوزوی ائمه اطهار علیهم‌السلام مشهد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه به‌عنوان یک مرکز ستادی خدمت‌رسانی، بسترسازی و زمینه‌سازی می‌کند، اما این مراکزی تخصصی هستند که می‌توانند این اسناد را محقق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان، امروز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در مراسم تقدیر از برترین‌های آموزشی مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم‌السلام) مشهد، با بیان اینکه خروجی‌های این مجموعه علمی بسیار قوی بوده است و برخی از آن‌ها اساتید سطوح حوزه علمیه خراسان هستند گفت: یکی از سیاست‌هایی که در حوزه‌های علمیه خراسان دنبال می‌شود، توسعه مراکز تخصصی است.

وی بابیان اینکه در مشهد مراکز تخصصی حوزوی کم داریم، افزود: با توجه به سند چشم‌اندازی که برای حوزه علمیه خراسان نوشته‌شده است برای داشتن حوزه علمیه مطلوب و نیازهایی که نظام و مکتب دارد نیاز به تحقق این اسناد داریم.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه به‌عنوان یک مرکز ستادی خدمت‌رسانی، بسترسازی و زمینه‌سازی می‌کند، اما این مراکزی تخصصی هستند که می‌توانند این اسناد را محقق کنند.

وی بابیان اینکه مراکز تخصصی حوزوی بازوی مهمی برای مرکز مدیریت هستند، درباره پیگیری فعالیت‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم‌السلام) شعبه مشهد گفت: نسبت به عناوین رشته‌ها در این مجموعه در شورای حوزه علمیه طرح بحث خواهد شد، همچنین مجوز مجله پژوهشی در حوزه کلام نیز پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این موسسه در حوزه فقه و اصول، علم کلام پیشرفت خوبی داشته است، به نتایج بازدید از مدارس علمیه شهرستان‌های خراسان بزرگ اشاره کرد و دراین‌باره توضیح داد: مسائل را که از نزدیک مشاهده می‌کنیم، هرجایی یک ایده‌هایی دارند، تا برنامه علمی برای حوزه داشته باشیم، از جمله بر اساس تناسب شرایط مراکز تلفیقی برنامه‌ریزی درسی صورت گیرد، به‌ویژه برای طلاب در دوره عمومی که درس می‌خوانند، درس‌ها با توجه به اقتضائات آن شهرستان ارائه شود همان‌طور که دروس حوزه مهارتی و دانشی را می‌آموزد.

وی دراین‌باره توضیح داد: درنتیجه نیازمند این هستیم که طلبه‌ها در مناطق مرزی تقویت شوند به شیوه‌های مختلف اعزام اساتید، حضور طلاب در مشهد، تا آموزش‌های لازم را ببینند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیاط از دیگر موفقیت‌های این مجموعه را تربیت طلاب اساتید در حوزه کلام و سلفی پژوهی عنوان کرد تا جایی که برای آموزش طلاب از ظرفیت علمی اساتید و دانش‌آموختگان همین مرکز استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: از ظرفیت علمی این مرکز می‌تواند در مدارس و مناطق شهرستان‌های مختلف استفاده کرد، با مدیران مدارس ارتباط برقرار کرد و نسبت به اعزام اساتید اقدام کرد.

وی افزود: مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم‌السلام) در مشهد توانسته است با برگزاری دوره‌های غیرحضوری و مجازی همراه با عدالت آموزشی ایجاد کند و در این زمینه موفق بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha