دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان ورود به عرصه نیازهای بین‌الملل در کنار نیازهای جامعه و نظام را مورد تاکید قرار داد و از طلاب خواست بر محور پژوهش در راستای موضوعات روز جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، اولین نشست هم اندیشی اساتید گروه‌های مدارج علمی حوزه علمیه خراسان شب گذشته به همت معاونت علمی این حوزه در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در این نشست به ضرورت موضوع یابی مؤثر در امر پژوهش و کاربردی بودن موضوعات مورد تحقیق تأکید و عنوان کرد: بدون تردید، یک موضوع کاربردی مفید و کارساز در جامعه می بایست در پژوهش‌ها مدنظر قرار بگیرد و موضوعاتی تحقیق شوند که عملا اثرگذار باشند.

وی رکن مهم در تبیین نظام مسائل را موضوع یابی دانست و با بیان این که پیش از هر اقدامی، می بایست موضوع یابی صورت بگیرد، تصریح کرد: اساتید گروه های علمی پیوسته مطالعه و پژوهش داشته، منابع را می‌بینند و نیازها را رصد می‌کنند و بر همان اساس نیز موضوع‌ها را می‌توانند در راستای تحقیق و پژوهش عمیق و کاربردی ارائه دهند.

مدیر حوزه علمیه خراسان از اساتید گروه‌های علمی خواست به صورت جدی و فعال‌تر از همیشه در مسیر پایان نامه نویسی و رساله نویسی برای اثربخشی بیش از پیش حضور و همراهی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، طلاب حوزه علمیه خراسان را انسان هایی مستعد، فرهیخته و توانمند توصیف و حضور و آمار نخبگانی این حوزه را در سطح کشور بر اساس ملاک‌های ارائه شده و ارزیابی‌های صورت گرفته شاهد این ادعا عنوان نمود و از اساتید گروه‌های علمی خواست جلسات هم‌اندیشی خود را به طور مکرر در راستای توسعه مجموعه فعالیت ها برگزار نمایند و نسبت به اثربخشی پایان‌نامه‌ها نیز راه حل‌های مختلف ارائه دهند.

وی در پایان ورود به عرصه نیازهای بین الملل در کنار نیازهای جامعه و نظام را مورد تاکید قرار داد و از طلاب حوزه علمیه خراسان خواست بر محور پژوهش در راستای موضوعات روز جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha