یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه طلاب قائن و زیرکوه

جلسه طلاب و فضلای قائن و زیرکوه با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رحمانی در جلسه طلاب و فضلای قائن و زیرکوه که در ساختمان تشکل اساتید قم برگزار شد، اظهار داشت: دیدار با فضلا و روحانیون قائنی بسیار لذت بخش بوده و برگزاری این جلسات بسیار مناسب است.

وی به دیدار امروز امامان جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از مباحث ایشان، مسئله کاهش جمعیت در کشور بود که از این مسئله اظهار تأسف کردند.

امام جمعه قائن در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی مجدد دانشگاه فرهنگیان در قائن اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در گذشته در قائن وجود داشت؛ اما به دلائل گوناگون تعطیل شد و بحمدالله مجددا این دانشگاه در شهرستان راه اندازی شده و بیش از ۶۰۰ دانشجو دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی به موضوع مسکن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: عرصه ابنیه شهرستان قائن، ۱۱۱۷ هکتار بوده و زمینی برای متقاضیان مسکن وجود نداشت، اما در حال حاضر با تلاش فرماندار و رئیس راه و شهرسازی قائن، ۱۵۰۰ هکتار به این عرصه اضافه شده و ان‌شاءالله به تمام متقاضیان مسکن، زمین ویلایی داده می شود.

امام جمعه و فرماندار قائن در جمع طلاب چه گفتند؟

امام جمعه قائن در پایان گفت: بحمدالله فرمانداری مشغول فعالیت است که بسیار پیگیر کارها بوده و بسیاری از پروژه ها را به سرانجام رسانده که جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی در پایان به برخی از سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

دکتر محمدی، فرماندار قائن نیز در این جلسه گفت: ما برای تشخیص درست راه ها، نیازمند نور هستیم و این نور برگرفته از قرآن کریم، احادیث، منویات رهبر معظم انقلاب و راهنمایی های روحانیت بزرگوار بوده و ما به عنوان کارگزاران دولت سیزدهم وظیفه داریم خود را در این مسیر نورانی قرار دهیم.

وی اظهار کرد: حکمرانی و کشورداری نیازمند سه مؤلفه «ادارک محیطی»، «تعامل محیطی» و «اطلاع از سرانه ها» است و ما تلاش کردیم با این سه خصوصیت، کارها را به پیش ببریم.

فرماندار قائن ابراز داشت: نخستین کاری که در شهرستان قائنات انجام دادیم، بررسی «سرانه ها» بوده تا بتوانیم عدالت را در شهرستان پیاده نماییم و مطالبه گری ما نیز بر اساس اطلاعاتی است که از سرانه ها به دست آورده ایم.

وی خاطرنشان ساخت: مهمترین مشکل در شهرستان قائنات، مسئله آب است که ۱۴۰ میلیون متر مکعب کسری آب در ۲۰ سال گذشته داشته ایم و به همین دلیل مطالبه گری خودمان را در این مسیر قرار داده و بحمدالله قرار شد بخشی از کمبود آب شهرستان از چابهار تأمین شود.

محمدی بیان داشت: سال ها فقط صحبت از حل مشکل آب منطقه می شد و به مرحله عمل نرسیده بود؛ اما امروز مسیریابی پروژه آبرسانی در حال انجام است و دولت آیت الله رئیسی در حال حل این مشکل است.

امام جمعه و فرماندار قائن در جمع طلاب چه گفتند؟

وی اظهار کرد: همچنین برای حل مشکل فاضلاب که یکی از معضلات شهرستان قائنات است، ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه از سوی استانداری تأمین شده و بحمدالله در کنار ۷۰ کیلومتری که قبلا انجام شده، ۷۲ کیلومتر جدید برای مسئله فاضلاب تا به امروز انجام شده تا این مشکل نیز حل شود.

فرماندار قائن ابراز داشت: برای مسئله مسکن نیز بحمدالله با همراهی های امام جمعه محترم قائن، کارهای بسیار مناسبی انجام شده و بحمدالله با الحاق زمین جدید به عرصه ابنیه قائن، فازهای جدید ۸۵ هکتاری و ۳۵ هکتاری برای مسکن سازی ویلایی آماده شده و بحمدالله امروز برق رسانی، جدول کشی و شروع ساخت و ساز در این فازها آغاز شده و چندین مسکن نیز در حال اتمام است که واقعا جای خوشحالی دارد.

وی خاطرنشان ساخت: متأسفانه شهر قائن مصلایی که در شأن مردم با فضای مناسب که نمازگزاران، راحت و با طیب خاطر در آن نماز بخوانند ندارد؛ اما بحمدالله با پیگیری های انجام شده، هشت هکتار زمین برای مصلای این شهر تخصیص پیدا کرده و در حال تدوین نقشه برای مصلی هستیم.

محمدی بیان داشت: افتتاح بخشی از کارخانه فولاد، کلنگ زنی کارخانه الیاف شیشه، کلنگ زنی کارخانه نورد فولاد در ایام دهه فجر، کلنگ زنی کارخانه مس اسفشاد و ... از کارهایی بوده که در قائن در حال انجام است و از اتفاقات بسیار بزرگ برای شهرستان می باشد.

وی اظهار داشت: راه اندازی دانشگاه فرهنگیان که با غصه ها و مشکلات بسیاری انجام شد نیز از دیگر کارهای بزرگ بوده که بحمدالله در حال حاضر، ۶۶۱ دانشجو دارد.

فرماندار قائن ابراز داشت: همچنین ۴۱۷ میلیارد تومان برای بیمارستان قائن نیز تزریق اعتبار شده و برای سالن ۲۵۰۰ نفره نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی در پایان به برخی از سؤالات پاسخ داد.

امام جمعه و فرماندار قائن در جمع طلاب چه گفتند؟

حجت الاسلام والمسلمین قربانی، نماینده طلاب قائن و زیرکوه نیز در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم گفت: مشارکت پرشور مردم در انتخابات از ضروریات امروز کشور است و باید دست به دست همه داده تا بتوانیم برای این مسئله تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: امروز سیاه نمایی هایی علیه کشور وجود دارد که سبب دلسردی بخشی از مردم شده؛ چراکه دشمن بیکار ننشسته و از آن طرف، دستاوردهای دولت هم به خوبی تبیین نشده است، لذا وظیفه روحانیت تبیین دستاوردها و اهمیت شرکت در انتخابات است تا شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

نماینده طلاب قائن و زیرکوه ابراز داشت: برگزاری جلسه علمای بلاد در قائن یکی از ضروریات حوزه و روحانیت منطقه ماست و از امام جمعه محترم درخواست داریم برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این جلسه انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در پایان گفت: بحمدالله امام جمعه و فرماندار از افراد پرتلاشی هستند که بسیار فعال بوده و ان شاءالله برای مسئله انتخابات نیز تدابیر لازم اندیشیده می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha