شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ گردهمایی کالسکه سواران نسل ظهور ویژه مادران، کودکان و نوجوانان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، گفت: آنچان که همه توان کشور در گذشته پای کار تحقق شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» آمد هنوز پس از گذشت چند سال از تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع افزایش جمعیت، اما متاسفانه همه توان دولت‌ها و نهادها پای کار نیامده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشست هماهنگی طرح سفیران رحمت الهی که صبح امروز به میزبانی حوزه علمیه خواهران استان یزد که با حضور مدیر و معاونان این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان این مرز و بوم در گذشته تمام سعی خود را به کار بستند تا با القای فرزند کمتر، زندگی بهتر، جامعه ایرانی را به سوی فرزندکمتر سوق دهند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی دولت‌ها در زمینه تحقق شعار فرزند کمتر زندگی بهتر با تمام توان پای کار آمدند و دیگران را نیز به عرصه آوردند و البته موفق شدند فرهنگ فرزند کمتر را جا بیندازند و این خسران بزرگی بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، اظهار کرد: اکنون در این چند سال اخیر با وجود آنکه مقام معظم رهبری هشدارهای لازم برای کاهش جمعیت را داده‌اند، ولی متأسفانه مسئولین با تمام توان پای کارنیامدند و لذا اگر می‌خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید از تمام ظرفیت‌ها و توان مسئولین در این زمینه استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، یادآور شد: می‌توان با قرار دادن مزایای بیشتر برای کسانی که فرزند آوری بیشتری دارند، زمینه فرهنگ سازی را در دیگران که انگیزه کمتر دارند فراهم نمود تا رغبت بیشتر به فرزند آوری پیدا نمایند.

وی تصریح کرد: مجموعه حوزه علمیه خواهران استان یزد در این زمینه تاکنون برنامه‌های متنوع و کارهای مختلفی را در سطح استان برگزار کرده ولی در عین حال اگر مطالب تازه‌ای وجود داشته باشد، این مرکز آمادگی لازم برای همکاری را دارد.

حجت الاسلام امامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز با اشاره به برگزاری طرح سفیران رحمت الهی در استان، اظهار کرد: این طرح تا کنون در شهرستان‌های بافق، خاتم، میبد و اردکان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: این طرح اکنون در شهرهای ابرکوه و مهریز با حضور بانوان و با موضوعات مختلف در زمینه جمعیت و فرزند آوری در حال برگزاری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد، با اشاره به اینکه تا کنون ۳۰۰ نفر در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند، گفت» در ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه با حضور اساتید کشوری از جمله آقای شفیعی نویسنده کتاب کابوس سالمندی، دوره آموزش جدیدی با موضوع جمعیت و فرزند آوری برگزار خواهد شد و با توجه به نقش اساتید حوزه خواهران در جامعه، از این اساتید نیز دعوت می‌کنیم تا در این دوره‌ها شرکت نمایند.

در ادامه این جلسه هر کدام از حاضرین به بیان مسائل و نظرات خود پرداختند و مقرر شد در روز ۱۲ بهمن ماه از اساتید حوزه برای شرکت در این دوره دعوت شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha