شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ستاد اربعبین کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه موکب های استان پایش و نیازمندی های آنها برای اربعین سال آینده احصا می شود تا بتوانیم مشکلات و کمبودهای آنها را برای اربعین سال آینده رفع و کیفیت خدمات رسانی را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، علی محمد روستا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین از اقدامات صورت گرفته در مراسم سال گذشته تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: این نشست به منظور شناسایی کمبودها و نقاط ضعف و رفع آن برای مراسم اربعین سال آینده برگزار شده است.

وی افزود: برای تردد خودروهای هلال احمر و موکب‌ها به کشور عراق باید سه ماه قبل از مراسم اربعین لیست ماشین‌آلات در اختیار قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت زائرسرای استان در مرز شلمچه، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقامت زائران استانی در شلمچه در مکانی نامناسب بود تصمیم به احداث ساختمان برای اقامت زائران استان را گرفتیم. ۲ باب ساختمان احداث شد که محوطه سازی و دیوار چینی آن مانده است.

روستا بیان کرد: یکی از نقاط ضعف اربعین سال گذشته این بود که اکثر موکب‌ها در مسیر رفت هستند و در مسیر برگشت تعداد موکب‌ها برای خدمت دهی کم بودند.

وی ابراز کرد: برنامه ریزی برای افزایش تعداد موکب‌ها در مسیر برگشت با استفاده از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات بخش خصوصی امکان پذیر است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه ریزی می شود تا کیفیت خدمات در سال بعد بهتر از امسال شود و این مهم با همراهی همه اعضای ستاد انجام می گیرد.

وی ادامه داد: از مجموع ۵۱ موکب شناسنامه دار استان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته هفت موکب در مرز شلمچه، ۲۴ موکب در عراق و بقیه در استان‌های بین راه‌ها فعالیت می کردند.

روستا تصریح کرد: تشکیل ستاد اربعین در شهرستان ها و برنامه ریزی مؤثر و فعال آنها در مراسم اربعین سال ۱۴۰۳ ضروری است.

وی تاکید کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و استفاده حداکثری از ظرفیت مؤسسات، گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و تعامل و همکاری بیشتر بین دستگاه ها و اعضای ستاد، مستند سازی فعالیت ها و اقدامات و ارسال به موقع گزارشات در دستور کار ستاد اربعین قرار گیرد.

روستا با اشاره به پیگیری‌های استاندار در خصوص مسائل مرتبط با اربعین حسینی، افزود: امسال کیفیت ارائه خدمات با برنامه های صورت گرفته نسبت به سنوات قبل ارتقا یافته و در سال آتی کمبودها و کاستی های مربوط به زوار امام‌حسین(ع) مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha