یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای روحانی استان خوزستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ای حوزه های علمیه و ای مردم عزیز، تحت تاثیر فضاسازی ها، تهاجم فرهنگی و جو کاذبی که دشمن ایجاد کرده قرار نگیرید، بله مشکلات داریم، سختی داریم ولی انقلاب ما با همه ی فراز و نشیب ها همچنان معجزه آسا پیش رفته و سنگرهای کلیدی جهان که همان قلوب ملت‌هاست را فتح کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای روحانی استان خوزستان بیان داشت: جلسه شهید جلسه افتخار و پیروزی است. شهید را ناکام یا فقید از دست رفته نخوانیم، شهید زنده است. این کلام، کلام خداوند متعال در قرآن است که می فرماید: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ؛ (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند».

وی افزود: شهید یعنی آن انسان فرهیخته و هدیت شده ای که حیات جسمانی و مادی که کوتاه و فانی است را می دهد تا به حیات طیبه و حیات ابدی برسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از سنت های تغییرناپذیر خداوند سنت امتحان است (أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ آیه ۲ سوره عنکبوت). این امتحان تعطیلی نداشته و مواد امتحانی آن بسیار است(وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ. آیه ۱۵۵ سوره بقره). اما مهم ترین ماده ی امتحانی خداوند امتحان به جهاد و صبر بر جهاد است که قرآن آن را ویزای به بهشت معرفی کرده است(أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا یَأْتِکُمْ مَثَلُ الَّذِینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِکُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّیٰ یَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَیٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ).

وی بیان داشت: مجاهدین برگزیدگان خداوند و قبول شدگان در امتحان الهی هستند. در بین مجاهدین و ممتازین، برندگان اولیه و به نتیجه رسیده شهداء هستند. شهدا یعنی کسانی که که زندگی را نباخته و عندربهم یرزقون هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی ادامه داد: شهدای ما در مکتب آن امامی آموزش دیده اند که گفت شهادت جای صبر نیست، جای شکر است. جوانان ما از آن آقازاده‌ای الگو گرفتند که وقتی امامش به او فرمود که ما در مسیر حق و ادای تکلیف الهی حرکت می کنیم، گفت: «إذاً لاَ نُبالی بِالْمَوتِ». نوجوانان ما پیرو آن آقازاده ای هستند که وقتی عمویش از او پرسید شهادت در نزد تو چگونه است؟ گفت: «احلی من العسل».

وی افزود: شهادت برای شهید یک امتیاز و به مقصد رسیدن است، شهادت به تعبیر قرآن به حیات طیبه رسیدن است، ابدی شدن است، یک رستگاری و فوز عظیمی است که مافوق آن فوز و رستگاری چیزی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان داشت: اگر از شهید حاج قاسم سلیمانی سوال می کردی که ای مرد پرافتخار و ای مردی که آرزوهای بزرگی برای اسلام داشتی، برای خودت چه آرزویی داری؟ من شهادت می دهم که تنها آرزویش برای خودش فقط شهادت بود. تمام دوستانی که با حاج قاسم بودند این را به خوبی می دانند.

وی گفت: دشمن ما را از شهادت نترساند. دشمن بداند با شهید کردن ما در واقع ما را به آرزویمان می رساند، ما را به مقصد می رساند. شهادت برای شهید رستگاری است؛ از این رو قرآن می فرماید که شهادت هدیه ی خداست و شهید برای این هدیه خوشحال است (فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ/ آیه ۱۷۰ سوره عمران).

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی بیان کرد: خود شهید به ما بشارت می دهد که این مسیر غصه ندارد و فقط لذت دارد (وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ). بله برای خانواده فراق از شهیدشان سخت است برای ما فراق از عزیزانمان سخت است، ولی وقتی می دانیم که شهید به کجا رسیده و چه مرتبه ای نزد خداوند متعال دارد فقط به او غبطه می خوریم.

وی تصریح کرد: شهید فقط زنده نیست، شهید زنده کننده است. شهید فقط حی نیست احیاگر است. شهید نقشش این است که علاوه بر اینکه خود او کامیاب شده مکتبش را نیز احیا می کند. آیا مکتب حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) با شهادتشان زنده نشد؟ آیا امروز انقلاب اسلامی که تولد جدید اسلام ناب است و توانسته تمام دنیا را تحت تٱثیر قرار دهد جز به برکت خون شهدا زنده مانده؟ کسی که به جوار الهی رسیده و دین خدا را زنده می کند کار خدائی می کند و حیات می بخشد و زنده می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر امروز رهبر عزیز ما با اقتدار بر سر استکبار فریاد می زند، اگر امروز رهبر ما با قدرت و اطمینان وعده پیروزی جبهه حق را می دهد، اگر امروز مردم غزه ۲۵ هزار شهید می دهند، مال، فرزند و همه چیز خود را می دهند و با اینکه نه تانک، نه هواپیما و نه تجهیزات پیشرفته ای مثل اسرائیلی ها دارند، ولی اراده و مقاومتشان نشکسته، به برکت خون شهدا است و این تربیت شهید است، این حیاتی است که شهید می دهد و این چیزی است که دشمن را عصبانی کرده است.

وی ادامه داد: در کنگره ها و یادمان ها همه روی این مسئله تکیه کنید که شهید زنده است و زنده می کند. من با تمام خشوع و تواضع در برابر خانواده های شهدا عرض می کنم که یکی از ابعاد برگزاری این یادواره ها این است که ما به محضر همسران شما، فرزندان شما، عزیزان شما، بیاییم و برای خود و انقلاب عزیزمان کسب حیات کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی بیان داشت: شهادت فقط احساسی نیست، شهادت منطق دارد و مبتنی بر قوی ترین منطق عقلائی است، چرا که منطق شهید این است که در جایی که دین خدا به خطر افتاده من جانم و همه چیزم را فدای دین می کنم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) می دانست که وقتی به پشت در می رود چه اتفاقی می افتد، امام حسین(ع) می دانست که در کربلا قرار است چه اتفاقاتی بیفتد، ولی چون اسلام به خطر افتاده بود برای حفظ اسلام جان داده و اهل بیتشان اسارت کشیدند. این منطق، منطق شهداست و این منطق امروز پیروز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: بعد از ۴۵ سال بیائیم و یک ارزیابی کنیم و ببینیم آیا شهدا موفق بوده اند یا خیر؟ شما نگاه کنید انقلاب شما در دنیا چه کرده است؟ شما مرگ تدریجی استکبار را رقم زده اید، شما به این کدخدای پر از ادعا فهماندید و او خوب می داند که تا نابودی کامل استکبار جهانی از پای نخواهید ایستاد.

وی ادامه داد: ای حوزه های علمیه و ای مردم عزیز، تحت تاثیر فضاسازی ها، تهاجم فرهنگی و جو کاذبی که دشمن ایجاد کرده قرار نگیرید. بله مشکلات داریم، سختی داریم، ولی انقلاب ما با همه ی فراز و نشیب ها همچنان معجزه آسا پیش رفته و سنگرهای کلیدی جهان که همان قلوب ملت هاست را فتح کرده است. شما امروز ببینید در یمن چه فرزندانی را تربیت کرده اید؟ نه فقط در یمن، عراق، سوریه و لبنان بلکه شما جرأت و جسارت ایستادن در برابر استکبار را در کشورهای اروپایی نیز ایجاد کرده اید. پس مواظب باشید مشکلات کوچک ما را از کلیات باز ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ما در آستانه یک انتخابات بزرگ هستیم، دشمن تلاش دارد این انتخابات که یک میدان مبارزه و جنگ حقیقی بین جبهه ی انقلاب و جبهه استکبار است را به نشانه ی ضعف و عامل تهدید تبدیل کند. می خواهد بگوید دیدید فتنه ۱۴۰۱ جواب داد؟ دیدید وضعیت فشارها، تحریم ها و سختی ها جواب داد؟ دیدید توانستم با فضاسازی ها، تبلیغات، فریب ها و فتنه ها مردم را از نظام جدا کنم؟ بیائید در مجلس شهدا و در خانه ی امام صادق(ع) و در ایام ولادت امیرمؤمنان(ع) و امام رضا(ع) با شهدا عهد ببندیم که ما به لطف الهی و با قدرت ایمان با شرکت در انتخابات با دشمن می جنگیم و این بار نیز او را شکستی بزرگتر می دهیم.

وی عنوان داشت: همه ی شهدا برنده، ممتاز و پیرو فرهنگ حضرت زهرا(س)، امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت هستند، اما شهدای روحانیت یک بعد دیگر نیز دارند، چرا که روحانیت وارث انبیاء و ائمه است و فلسفه ی وجودیش این است که داعی الی الله، زبان گویا و مدافع دین باشد. اما روحانیت می داند که برای داعی الی الله بودن فقط زبان و قلم کافی نیست. این افتخار برای روحانیت شیعه بماند که آنها فقط راهنمای صراط مستقیم نیستند بلکه راهبر صراط مستقیم نیز بوده و در میدان جهاد و شهادت پیشتاز و آماده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی گفت: امروز حوزه های علمیه ما پر از جوانان و علمایی است که آمادگی دارند به تعصی از امام حسین(ع) و همهٔ اهل بیت عصمت و طهارت همه چیز خود را بدهد تا دین خدا جان بگیرد، دوستان عزیز طلبه که امروز افتخار سربازی امام زمان(عج) را دارید تلاش کنید از کاروان حسین(ع) جا نمانید و در کنار ذکر مقدس یا حسین، باحسین بودن، روحیه انقلابی، جهادی و ایستادن در مقابل دشمن را روز به روز در خود تقویت کنید.

وی گفت: امانت شهدا چیست؟ شهدای ما برای چه رفتند؟ شهیدان برای بقای این نظام و انقلاب رفته اند برای اینکه ولایت الله حاکم باشد نه ولایت طاغوت، برای اینکه جامعه ما جامعه دینی باشد و دشمن امکان حضور نداشته باشد. اگر امروز از شهدا بپرسیم که مطالبه ی شما چیست؟ آیا از ما همان چیزی را نمی خواهند که خانواده های شهدا می خواهند؟ چرا که پیام امام حسین(ع) را حضرت زینب(س) با جهاد تبیین به گوش همگان رساند. حالا اگر از خانواده های شهدا بپرسیم که چه مطالبه ای دارید؟ می گویند نگذارید دشمن بعد از این همه پیروزی های بزرگ و این همه خون دادن ها و مقاومت ها، سر سوزنی به انقلاب ضربه زده و از این انقلاب جان بگیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha