جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حاج علی اکبری

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید کفالت شخصی را تبدیل به کفالت جمعی و جامعه اسلامی کنیم نظام ما فلسفه وجودی کفالت است و نباید طرز فکر شخصی را در جامعه اسلامی لحاظ کنیم، امروز از حوزه کاری شما در سازمان انتظامی کشور اندیشه کفالت برداشت می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، در دوره بصیرت افزایی مسئولین و مدیران سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت امام علی علیه السلام و ماه پر فضلیت رجب، با اشاره به اهمیت رسالت روحانیت اظهار داشت: به قول آیت الله العظمی جوادی آملی، اگر الان الحمدالله در کشور اسلامی داریم و دین و مذهبی مردم اکنون دارند، از رفتار و کردار روحانیون محله است، چون مردم همه اعمال ما را می بینند و انتظار کار شایسته دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: از قدیم، نسل به نسل اینگونه ما آموختیم، اگر مردم عزیزمان در انقلاب یا در جنگ، فرزندان دلبندشان را باعشق به جبهه های حق علیه باطل میفرستادند، بخاطر قدسیت و پاکی و پای کار بودن روحانیون محله بود که در نزدیک می شناختند چون می دانستند آنها حرفشان و عملشان یکی است.

کفالت شخصی را به کفالت جامعه اسلامی تبدیل کنیم

وی با بیان اینکه اولین تصویر از روحانیون در ذهن مردم خوبمان باید بعنوان پناهگاه، دلسوز، مردمی و کسی که تمام تلاشش برای حل مشکلات مردم است، باشد گفت:چون امام علی فرمودند: "ما (اهل بیت علیهم السلام) پدران این امت هستیم"، وقتی امت اسلامی پس از ۱۴ معصوم در عصر غیبت تبدیل به ایتام شدند، علمای دینی ما کفیل مردم شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، به روحانیون حاضر در جلسه توصیه کرد: باید روحانیت معزز فقط با سلیقه و تفکر ائمه اطهار(ع)، با نهایت عطوفت و مهربانی با لباس کفالت در بین مردم جامعه باشد تا رسالت اصلی خود را به نحو مطلوب انجام داده باشد، ما باید کفالت شخصی را تبدیل به کفالت جمعی و جامعه اسلامی کنیم، نظام ما فلسفه وجودی کفالت است و نباید طرز فکر شخصی را در جامعه اسلامی لحاظ کنیم.

امام جمعه موقت تهران اذعان داشت: امروز از حوزه کاری شما در سازمان انتظامی کشور اندیشه کفالت برداشت می شود و این ویژگی به ربانیت بر میگردد ، قلب این روحانی باید خالی از هر چیزی جز خدمت باشد و نگاهش باید نگاه تربیتی باشد.

کفالت شخصی را به کفالت جامعه اسلامی تبدیل کنیم

وی در پایان تصریح کرد: هر جا سخن از ربانیت بیاید، سخن تربیتی به میان می آید و هر چه سخن تربیتی باشد در خصوص کودک و نوجوان باید صحبت شود، بنابراین اگر نگاه ما مهربانانه نباشد و کودکان و نوجوانان دور و نزدیک اطراف ما، اگر دلباخته ما نشوند، ما آخوند تاثیرگذاری نیستیم،ان شاءالله که خداوند همه ما را موفق بدارد و از اینکه توفیق حاصل شد در اینجا حاضر باشم خدا را شکرگذارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha