شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا کلشی نژاد

حوزه/ ماموستا کلشی نژاد گفت: بی‌شک با توجه به اینکه در زمان ستمشاهی این مردم بودند که یک تنه برای تحقق آرمان‌های نظام در مقابل دژخیمان بزرگ‌ زمانه ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، پس هم‌اینک نوبت مسئولان است که برای رفع مشکلات و تامین رفاه و آرامش مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار، شد، اظهار داشت: روز دوم بهمن برای مردم ارومیه یادآور خاطراتی از قیام مسلحانه علیه رژیم ستمشاهی بوده که با رهبری روحانیت نستوهی همچون مرحوم غلامرضا حسنی انجام شد.

وی تصریح کرد: با آغاز قیام و مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی، تمامی اقشار مردم این شهر اعم از اهل‌سنت و شیعه، کرد و ترک وارد صحنه شدند، چون در زمان حکومت رژیم شاه، ظلم‌های بسیاری بر مردم و به ویژه کردها و اهل‌سنت وارد می‌شد و آنها نیز از دست رژیم ستمشاهی به ستوه آمده بودند و لذا وارد صحنه قیام و مبارزه شدند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه بیان کرد: در آن زمان کُردهای اهل‌سنت حتی از امکانات مقدماتی نیز محروم بودند و برای همین با هدف تغییر وضع موجود، به همراه برادران شیعه برای پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه حضور یافتند و هم‌اکنون نیز به صورت برادرانه در غم و شادی در کنار هم هستند، که نشان از قدرت، پیشرفت، توسعه و بالندگی کشور است.

وی یادآور شد: خوشبختانه اقوام و مذاهب ایرانی و به‌ویژه آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه، سالیان متمادی با اخوت و برادری در کنار یکدیگر زندگی کرده و خواهند کرد تا در کنار هم، شاهد تحقق ایرانی آباد بوده تا این استان به سرمنزل مقصود برسد.

ماموستا کلشی‌نژاد خاطرنشان کرد: بی‌شک با توجه به اینکه در زمان ستمشاهی این مردم بودند که یک تنه برای تحقق آرمان‌های نظام در مقابل دژخیمان بزرگ‌ زمانه ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، پس هم‌اینک نوبت مسئولان است که برای رفع مشکلات و تامین رفاه و آرامش مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به میلاد امام علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: امام علی(ع) از شخصیت‌های بزرگ اسلام و تربیت‌یافته مکتب رسول خدا(ص) بودند و سالیان متمادی در کنار پیامبر(ص) زندگی کردند و انسان وارسته‌ای بودند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: امام علی(ع) داماد رسول خدا(ص) بود و در آیه مباهله آمده است که پیامبر(ص) در روز مباهله عبایش را باز کرد و حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و حسین(ع) زیرعبای ایشان جای گرفتند.

وی تصریح کرد: شخصیت بزرگی مانند امام علی(ع)، پدری به تمام معنا بوده و برای امت اسلامی یک پدر بود.

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: امام علی(ع) ساداتی را تربیت کرد که مورد اکرام امت پیامبر(ص) هستند و اهل‌سنت نیز سادات را مایه سعادت می‌دانند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha