یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست استاندار آذربایجان‌غربی با متنفذین اهل سنت

حوزه/ استاندار آذربایجان غربی گفت: نگاه کلان نظام جمهوری اسلامی ایران به اقوام و مذاهب، یک نگاه ویژه و فرصت‌محور بوده و تکثرگرایی از اصول اصلی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، محمدصادق معتمدیان امروز در نشست متنفذین اهل سنت آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اقوام و مذاهب مختلف در سطح استان، افزود: دشمنان نظان اسلامی همیشه به دنبال سوءاستفاده از فریب خوردگان و طراحی فتنه های قومی و مذهبی است، اما مردم این خطه همواره با آگاهی و بصیرت به صحنه آمده و فتنه ها را خنثی ساخته اند.

وی همچنین در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در طول هشت سال دفاع مقدس و در برهه های مختلف تاریخی، شهدا و جانبازان بسیاری را از پیروان اقوام و مذاهب مختلف تقدیم اسلام و انقلاب و صیانت از مرزهای ایران اسلامی کرده است.

استاندار آذربایجان غربی به ایستادگی مردم استان متشکل از اقوام مختلف، در مقابل توطئه های دشمنان نیز اشاره کرد و افزود: توطئه ها و فتنه ها از اوایل انقلاب اسلامی، روند توسعه آذربایجان غربی را کند کرده بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و با برقراری امنیت پایدار، شاهد تسریع روند توسعه متوازن استان هستیم.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی از ۲۰ شهرستان با پتانسیل ها و ظرفیت های متنوع تشکیل شده، اضافه کرد: امروز خدمات حداکثری در حوزه های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، عمرانی، ارتباطی و ... در سراسر استان و به دور از هرگونه نگاه مذهبی و قومیتی، به مردم ارائه می شود.

وی در ادامه، استفاده از پتانسیل های مغفول مانده استان را از اولویت های دولت سیزدهم معرفی کرده و افزود: با توجه به عملکرد دولت سیزدهم در دو سال گذشته و انجام سفرهای مختلف شهرستانی، امروز شاهد شتاب در بهبود شاخص های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و امنیتی آذربایجان غربی هستیم.

استاندار آذربایجان غربی امنیت پایدار را زمینه ساز توسعه همه جانبه و پایدار دانست و تصریح کرد: آذربایجان غربی امروز یکی از امن ترین استان های کشور بوده و همین امر زمینه را برای تسریع روند توسعه فراهم کرده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به نگاه عدالت محور دولت سیزدهم به توسعه و توجه به مناطق محروم و کم برخوردار، افزود: سفرهای شهرستانی و عملکرد میدانی مدیران، زمینه ساز شناسایی موانع و مشکلات در سطح استان و توسعه متوازن آذربایجان غربی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر مطالبه گری در حوزه های مختلف، اظهار داشت: با شناخت کامل نسبت به مطالبات مردم و پرهیز از مطالبه سازی کاذب، در مسیر مطالبه گری دلسوزانه گام برداشته شود تا با حضور مردم در صحنه، شاهد توسعه و پیشرفت استان باشیم.

استاندار آذربایجان غربی، مردمی سازی را نیز از اولویت های دولت سیزدهم معرفی کرد و افزود: توسعه متوازن و محرومیت زدایی، نیاز به شناخت کافی از شاخص های توسعه هر شهرستان داشته و به صورت برنامه‌محور و پروژه‌محور به دنبال رفع محرومیت در سطح استان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha