دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برنامه تجلیل از برگزیدگان کشوری پویش دانش آموزی «حجاب من، حجاب فاطمی»

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه حجاب را به عنوان یک دستور الهی برای نسل جوان تبیین کنیم، گفت: عفاف و حجاب عاملی است برای آرامش و امنیت روح و روان انسان؛ به همین خاطر دین برای ارزش دادن به شخصیت و هویت زن، به او دستور به رعایت پوشش و حفظ عفت داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام حمزه پیش قدم، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در برنامه تجلیل از برگزیدگان کشوری پویش دانش آموزی «حجاب من، حجاب فاطمی» در آموزش و ‌پرورش این استان گفت: یکی از تکالیف مهم بشر انتقال فرهنگ و مفاهیم به نسل های بعدی است.

حجت‌الاسلام پیش قدم با بیان اینکه هر کشوری درصدد است تا بتواند آیین و مکتب خود را به شیوه ها و ابزارهای مختلف به نسل های بعد از خود انتقال دهد، افزود: علم بهترین و کارآمدترین راهکار انتقال ارزش‌ها به آیندگان و بهترین راهبرد برای رشد و تعالی و استمرار ارزش‌ها در نسل‌های کنونی است.

وی با تاکید بر اینکه ما با نسلی روبرو هستیم که رشد علمی دوران زندگی شان هفت برابر نسل های قبلی است، خاطرنشان کرد: نسلی که تولدشان همزمان شد با رشد تکنولوژی در دنیا. نسلی دیجیتال که همیشه حاضر و آنلاین بوده و بخش عظیمی از زندگی آنان با حضور در فضای مجازی سپری می شود به گونه ای که زندگی بدون شبکه های اجتماعی برای آنان بسیار سخت و طاقت فرساست.

حجاب را به عنوان یک دستور الهی برای نسل جوان تبیین کنیم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به همین دلیل این نسل بسیار راحت طلب شده اند و برای کسب درآمد به هر شغلی تن نمی دهند و به دنبال شغل های آسان با درآمد بیشتر هستند. برای خرید و فروش حضور فیزیکی ندارند و معمولاً مایحتاج خود را به صورت اینترنتی خرید کرده و عمدتا به طعم دهنده های ساختگی علاقه مند هستند.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: این نسل در بحث و گفت‌وگو اصولا منطق و استدلال را پذیرا هستند و منتظر تأیید دیگران هستند؛ ولو حق را با خود ندانند. در اظهارنظر و بروز احساسات شخصی، نترس و آزاداندیش هستند. از گفتن حرف هایشان ترس و واهمه ای ندارند و بیشتر به دنبال تغییر ساختار هستند.

حجت الاسلام پیش قدم با بیان اینکه نسل امروز اکثراً ارتباط ها و دوستی شان در فضای مجازی است، اظهار کرد: اما علی رغم عضویت و حضور دائمی در فضای مجازی به شدت تنها و افسرده هستند.

حجاب را به عنوان یک دستور الهی برای نسل جوان تبیین کنیم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر شناخت از این نسل، برای آنها از ارزش ها، اخلاق و دینداری حرف زد و گفت: حال با توجه به این تفاسیر، برای این نسل چگونه می‌توان از حجاب فاطمی حرف زد که آن را بپذیرد؟ از چه طریقی می توانیم بر ذهن آنها تأثیر بگذاریم؟ یا به بیان دیگر چگونه می توانیم آنها را مجذوب خودمان کنیم بدون اینکه کار اشتباهی انجام داده و یا آن ها را گمراه کنیم؟ و در انتها چقدر پدر و مادرهای امروز ما باورهای خدامحوری را برای تربیت فرزندان‌شان مدنظر قرار می دهند؟

وی خاطرنشان کرد: همه ما برای رسیدن به موفقیت در زندگی به برقراری ارتباط مؤثر با دیگران نیاز داریم، به همین علت باید با روش های نفوذ بر ذهن اطرافیان خود آشنا شویم.

حجاب را به عنوان یک دستور الهی برای نسل جوان تبیین کنیم

حجت الاسلام پیش قدم با اشاره به اینکه ابتدا باید ویژگی های دوران جوانی و نوجوانی را بشناسیم، تصریح کرد: خیلی از جوانان و نوجوانان امروز که شاید فکر کنیم به لحاظ فکری دچار انحراف شده اند با یک بصیرت افزایی صحیح در عرصه حجاب و عفاف و دین مداری به مسیر صحیح باز می‌گردند.

وی افزود: برای چنین نسلی علاوه بر اینکه حجاب فاطمی را باید یک حکم الهی و سنت پیشینیان و راه و رسم گذشتگان برشمرد، می توان آن را عاملی جهت سلامت و صیانت فردی و اجتماعی هم به شمار آورد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه حجاب را به عنوان یک دستور الهی برای نسل جوان تبیین کنیم، گفت: عفاف و حجاب عاملی است برای آرامش و امنیت روح و روان انسان به همین خاطر دین برای ارزش دادن به شخصیت و هویت زن، به او دستور به رعایت پوشش و حفظ عفت داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha