چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
اعتکاف گناوه

حوزە /حجت الاسلام فاریاب گفت: امر به معروف های بالاتری نیز هست، شما هر مسئول فاسدی می بینید باید امر به معروف و نهی از منکر کنید؛ همه شما در فضای مجازی حضور دارید، مطالبه گری یکی از وظایف مومن هست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست بصیرتی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جمع معتکفین در مسجد حضرت ابوالفضل( ع) گناوه برگزار شد.

حجت الاسلام فاریاب محقق و استاد حوزه در جمع معتکفین گفت: اعتکاف، آنقدر بالا و بزرگ است که روزه را شرط آن به حساب می آورند و روزه آن قدر مهم است که خداوند متعال فرموده است، روزه برای من است و من پاداش روزه هستم؛ یعنی اعتکاف این همه دارای عظمت است که روزه یکی از شرایط آن است.

وی اضافه کرد: می خواهم در مورد مسئله دیگری غیر از اعتکاف، که فراموش شده و مهمترین واجب است، صحبت کنم؛ نماز بالاترین واجب خدا نیست ، واجب دیگری است که خیلی با اهمیت تر از نماز است.

استاد حوزه ادامه داد: مقدار دینداری ما به اندازه دین شناسی ما است، اگر دین شناسی ما ناقص و نادرست باشد آن چیزهایی را در دین بسیار مهم جلوه می‌دهیم که به آن اندازه مهم نیست و یه چیزهایی را مهم جلوه نمی دهیم در حالی که بسیار مهم هستند؛ آن واجب امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام فاریاب در مورد دلیل اهمیت امر به معروف بیان کرد: قرآن می فرماید شما بهترین امت ها از ابتدای خلقت آدم تا زمان پیامبر بودید، چون امر به معروف و نهی از منکر می کردید؛ از دلایل اهمیت امر به معروف این است که جامعه با امر به معروف اصلاح می شود.

وی تصریح کرد: آن کسی که لبیک یا حسین می گوید و به امر به معروف و نهی از منکر اهمیتی نمی دهد، دروغ می گوید؛ کسی که می گوید لبیک یا حسین و دغدغه مردم ندارد، دروغ می گوید چون کار او با امام حسین یکی نیست و امام حسین دغدغه دین و ایمان مردم داشتند.

استاد حوزه تاکید کرد: ارزش تمام کارهای خوب و حتی جهاد در برابر امر به معروف، قطره ایست در مقابل اقیانوس؛ ما به امر به معروف اهمیت نمی دهیم؛ اگر جامعه امر به معروف نکند، اشرار جامعه بر آن ها مسلط می شود و بعد هر چه دعا کنند مستجاب نمی شود؛ خدا اگر می خواهد مومنان را اصلاح کند اراده او این است که به وسیله خود مومنان این کار تحقق یابد.

حجت الاسلام فاریاب عنوان کرد: عیار دین داری جامعه به تعداد معتکفین، به کثرت زائران اربعین و ... نیست بلکه به کثرت آمرین به معروف و ناهیان منکرش هست، اینجوری جامعه اصلاح می شود؛ مقدمه ظهور امام زمان (عج) امر به معروف و نهی از منکر مردم است.

وی اضافه کرد: امر به معروف فقط در مورد بی حجابی نیست در همه موارد است؛ بساط بی حجابی باید از طرف خود خانم ها جمع شود، البته اگر دغدغه داشته باشند و لبیک یا حسین ها واقعی باشد.

استاد حوزه تاکید کرد: امر به معروف های بالاتری نیز هست، شما هر مسئول فاسدی می بینید باید امر به معروف و نهی از منکر کنید؛ همه شما در فضای مجازی حضور دارید، مطالبه گری یکی از وظایف مومن هست؛ اگر ان واجب را رها کنیم معلوم نیست این واجب هم اثر داشته باشد.

حجت الاسلام فاریاب یادآور شد: گاهی یک پوستر چسباندن از تذکر لسانی بهتر ست اغلب کسانی که بی حجاب اند، دشمنی با خدا و پیغمبر ندارند، بلکه نادان اند و یک صحبت زیبا در آن ها تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha