دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام امیدوار

حوزه/حجت‌الاسلام امیدوار گفت:ایمان،شرط رسیدن به سعادت ابدی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام علی امیدوار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود، گفت: انسان ها در انجام کارها مخصوصاً کارهای خوب دو دسته اند؛ دسته ای کسانی هستند که کارهای خوب انجام می دهند، خدمات علمی و عملی فراوانی دارند، فعالیت های اجتماعی و سیاسی گره گشایی دارند اما باور و ایمان به مبدأ و معاد ندارند.

اظهار داشت: این نوع افراد در این عالم و دنیای فانی و موقت به پاداش خود می رسند اعم از جزای مالی، مقامی، تجلیلی، تعریفی و تشویقی اما از سعادت همیشگی و ابدی آخرت بی بهره اند.

وی اظهار داشت: در مقابل کسانی هستند که تمام اعمال و رفتار و کارهایشان مخوف و پیچیده به ایمان است؛ خدمات اجتماعی شان، فعالیت های علمی شان، حکومت و سیاست شان و ... یعنی همه ی اعمال خوبشان از ایمانشان به مبدا و معاد سرچشمه می گیرد.

امام جمعه بخش شاهرود ادامه داد: این نوع انسان ها حتماً به سعادت ابدی ماندگار دست می یابند. قرآن کریم شرح حال هر دو گروه مومن و کافر را آورده است.

امیدار با بیان اینکه ایمان از نشانه های عقل است و کفر از نشانه های جهل، تصریح کرد: در سایه ایمان و تقرب الی الله انسان به تکامل و کمال می رسد و در اثر کفر و دوری منشا و مبدا رحمت سقوط می کند.

وی در ادامه به مراتب ایمان اشاره کرد و گفت: ایمان مرتبه ای بالاتر از اسلام است و تقوا بالاتر از ایمان و یقین بالاتر از تقواست. چیزی در میان مردم کمتر از یقین تقسیم نشده است؛ یعنی همه مسلمان ها مومن نیستند و همه مومنین متقی نیستند و همه متقین اهل یقین نیستند.

امام جمعه بخش شاهرود تاکید کرد: یقین بالاترین و کامل ترین مراتب ایمان است و باید ایمان را به این مرتبه رساند تا از شبهات و نفوذی ها در امان باشد. این یقین مراتبی دارد که در قرآن آمده است: علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین.

امیدار همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مراقب باشیم رای دادن در این زمان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یک حق است. این حق موجب احیای تقوای سیاسی محور اصلی یک جامعه ی متمدن متدین است. این حق آری گفتن به حکومت اسلامی در نهایت سختی سیاسی اقتصادی می باشد. این حق نه گفتن به دشمنان دیرین و قسم خورده اسلام و شیعه و انقلاب و مظلومین است.

وی افزود: به خاطر احیاء این حق توسط مردم ایران امام خامنه ای مردم ایران را جلوتر از مردمان صدر اسلام معرفی می کند.

امام جمعه بخش شاهرود در پایان ضمن تشکر از کسانی که در بر پایی اعتکاف نقش آفرینی کردند، حضور جوانان و نوجوانان در اعتکاف را زنده نگهدارنده این سنت الهی و اسلامی دانستند و از آنها تشکر ویژه کردند.

وی در پایان رحلت حضرت زینب کبری سلام الله علیها را به شیعیان جهان تسلیت عرض نمودند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha