چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جلسه طلاب استان گلستان

حوزه/ استاد حوزه گفت: تقوا به حرف نیست، بلکه تمام اعضا و جوارح باید کنترل شوند تا انسان اهل تقوا شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی در جلسه طلاب و فضلای استان گلستان که در دفتر این استاد حوزه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت أمیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، اظهار داشت: یکی از آیات شریفه ای که برای امروز و هر روز مناسب است، آیه ۳۵ سوره مائده است که خداوند متعال فرموده است: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ / ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید! و وسیله‌ای برای تقرب به او بجوئید! و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید!

وی ابراز داشت: صرف اینکه ایمان آورده ایم، عامل کلی برای نجات نیست، بلکه باید همراهی برای خود داشته باشیم و این همراه، اهل تقوا بودن و کنترل نفس داشتن است.

استاد حوزه خاطرنشان ساخت: تقوا به حرف نیست، بلکه تمام اعضا و جوارح باید کنترل شوند تا انسان اهل تقوا شود.

آیت الله کریمی جهرمی بیان داشت: اهل تقوا گوش به هر سخنی نخواهد داد و اهل مراقبت است؛ مخصوصا روحانیون که باید اهل تقوا باشند، چراکه بی تقوایی مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

رعایت تقوا به حرف نیست؛ باید اهل مراقبت بود

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: باید بکوشیم که خود مهذب باشیم و مردم این تهذیب را از ما دریافت نمایند.

وی با اشاره به بخش دوم از آیه ۳۵ سوره مائده ابراز داشت: منظور از وسیله در این آیه حضرت أمیرالمؤمنین علی علیه السلام است و باید به دامن این وسیله و ریسمان نجات الهی چنگ زد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: ما با رفتار و اخلاق خود باید نشان دهیم که این وسیله را به دست آورده ایم؛ نکند که آلوده به رذائل اخلاقی و دشمنی ها شویم که خلاف روش أمیرالمؤمنین علی علیه السلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت معیشتی طلاب و فضلا در گذشته اشاره کرد و بیان داشت: ما در گذشته افرادی را داشتیم که حتی نان شب آنان هم فراهم نبود و با آن مشکلات ساختند و به جایگاه رفیعی رسیدند و حوزه ما با این مشکلات به اینجا رسیده است.

آیت الله کریمی جهرمی اظهار داشت: حوزه بر اساس تقوا درست شده است و باید بر اساس تقوا پیش برویم و علمای ما با رنج و زحمت این حوزه را به وجود آوردند و نباید غفلت کرد، چراکه حوزه با خون دلها درست شده است.

این استاد حوزه در پایان ابراز داشت: باید برای پاکی و پرهیزکاری با جدیت بکوشیم و ممحض در درس بوده و به فکر قیامت باشیم.

رعایت تقوا به حرف نیست؛ باید اهل مراقبت بود

حجت الاسلام آبدار، نماینده طلاب مینودشت نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: یکی از اوصاف استان گلستان، علوی بودن این استان است و ورود امام حسن عسکری (ع) به این استان و وجود امامزادگان بزرگواری همچون امامزاده عبدالله، یحیی بن زید و ... سندی برای شیعه بودن این استان از ابتدا بوده است.

وی ابراز داشت: استان گلستان دارای ۲۱ مدرسه علمیه برادران و دو حوزه تخصصی و ۱۰ مدرسه علمیه خواهران بوده و چهار هزار طلبه و روحانی در استان و یک هزار روحانی در قم مشغول تحصیل علوم دینی می باشند.

نماینده طلاب و فضلای مینودشت در پایان خاطرنشان ساخت: استان گلستان دارای بزرگانی همچون آیت الله میرفندرسکی، مرحوم میرداماد بزرگوار، آیت الله العظمی علوی گرگانی، آیت الله طاهری، آیت الله میبدی و ... بوده که از جایگاه بالایی برخوردار بوده اند و امروز نیز بزرگانی در استان حضور دارند که منشأ خدمات می باشند.

رعایت تقوا به حرف نیست؛ باید اهل مراقبت بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha