دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید مجتبی حسینی

حوزه/ آیت الله سید مجتبی حسینی گفت: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به فضائل و عظمت امیر مؤمنان (علیه السلام) اذعان دارند، الاّ چند تن از متعصبانی که از شیعیان و امامانشان کینه دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر انقلاب در عراق و از اعضای شورای خبرگان رهبری در مراسمی که به مناسبت میلاد امیر مؤمنان (علیه السلام) در مدرسه بزرگ امام خمینی نجف اشرف با حضور اساتید و طلاب مدرسه از تمامی مقاطع تحصیلی برگزار شد و همراه با مراسم عمامه گذاری طلاب بود به ایراد سخنرانی پرداخته و اظهار داشت: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به فضائل و عظمت امیر مؤمنان (علیه السلام) اذعان دارند الا چند تن از متعصبانی که از شیعیان و امامانشان کینه دارند.

وی افزود: امروز در دنیا ناصبی به معنای دشمنی با اهل بیت (علیهم السلام) وجود ندارد مگر دشمنان خدا و گروه محارب با اسلام که بزرگترین نواصب، دولت آمریکا و انگلیس هستند.

نماینده رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود گفت: حتی مسیحیان نیز کتاب‌های زیادی در مورد فضائل امیرمؤمنان (علیه السلام) نوشته‌اند، از جمله جرج جرداق که کتاب «الإمام علی صوت العدالة الانسانیة» را تألیف کرد که در آن کتاب نامه امیر مؤمنان (علیه السلام) به مالک اشتر را با منشور سازمان ملل متحد مقایسه کرده و نامه ایشان را برتر دانسته است.

او همچنین به نامه‌ای که امام علی (علیه السلام) به معاویه در چند کلمه کوتاه بدون نقطه نوشته بودند اشاره کرده که معاویه نتوانست آن را بخواند و از دیگران برای فهم آن کمک خواست و از این جهت نقطه گذاری نکرده بودند که چنین چیزی در آن دوره مرسوم نبود. امیر مؤمنان (ع) در نامه نوشته بودند: «غَرَّکَ عِزُّکَ ، فَصارَ قُصارُ ذلکَ ذُلَّکَ ، فَاخشَ فاحِشَ فِعلِکَ، فَعَلَّکَ بهذیٰ تُهدی»؛ "عزتت تو را فریب داد و جدیت در آن باعث ذلت تو شد. پس از اعمال زشت خود بترس که شاید با این کار هدایت شوی".

وی تصریح کرد: این جمله یک قاعده کلی به ما می‌دهد که مغرور شدن به عزت که شامل مقام، علم، جمال، استعداد و غیر اینها است، موجب ذلت و خواری می‌شود و درمان آن را نیز بیان فرموده‌اند که ترس از خدا و ترک گناهان است.

شایان ذکر است که این مراسم شامل تجلیل از طلاب ممتاز در امتحانات پایان ترم اول سال تحصیلی جاری بود و جمعی از طلاب مفتخر به عمامه‌گذاری به دست آیت الله سید مجتبی حسینی شدند.

وی در این خصوص گفت: منظور از انتخاب این روز برای این مراسم این است که مردم بدانند دارنده این لباس و عمامه، حامل معارف حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) است. پس چنین کسی باید بیش از پیش اهتمام ورزد و مراقب باشد، زیرا اگر کاری کند که با معارف حضرت منافات داشته باشد، اهانت به ایشان محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha