شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قرارگاه تواصی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: ما مدرسهٔ علمیه ای را موفق می دانیم که رشد، توسعه و ارتقاء سطح مردم آن شهرستان را در همه عرصه های دینی لحاظ کند و یکی از مهمترین عرصه ها آن عرصه هایی هستند که مقام معظم رهبری بر روی آنها تٱکید ویژه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان در دیدار با حجت الاسلام جاسم عبادی امام جمعه بندر امام خمینی(ره) بیان داشت: امسال سال انتخابات است و مقام معظم رهبری از ابتدای سال در هر فرصتی در این خصوص صحبت کرده و بر حضور حداکثری تاکید داشتند.

مدیر حوزه خوزستان بیان کرد: در این باب ما طلبه ها که بطور خاص بر سر سفره ی امام زمان(عج) هستیم و در جامعه به عنوان سرباز امام زمان شناخته می شویم وظیفه ی سنگینتری بر دوش داریم، چرا که فرمانده ما از سوی حضرت بقیة الله(عج) مقام معظم رهبری بوده و ما باید از ایشان اطاعت کرده و به فرمایشاتشان جامعه عمل بپوشانیم و اگر از فرمایشات ایشان تخطی کرده، کوتاهی کنیم یا جلوروی داشته باشیم مصداق این کلام شریف می شویم که «الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ واللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ».

وی افزود: مدتی است مدیریت حوزه علمیه خوزستان برنامه ریزی های خود را منعطف و با رویکرد انتخابات انجام می دهد در همین راستا ما با مشورت جمعی از بزرگان حوزه علمیه استان، یک قرارگاه تواصی در مدیریت حوزه علمیه خوزستان راه اندازی کرده و رسما به تمامی معاونت ها ابلاغ کردیم که برنامه های خود را بر اساس این واجب اهم،مضیق، تعیینی و عینی صورت دهند همچنین به کلیه ی مدارس علمیه ابلاغ کردیم که هر مدرسه قرارگاه تواصی خود را راه اندازی کند

مدیر حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: مدارس علمیه استان باید قرارگاه های خود را با نگاه و توجه به همه طلاب و روحانیون آن شهرستان چه طلاب و اساتید در حال تحصیل و تدریس و چه طلاب و روحانیون فعال در عرصه های تبلیغی، فرهنگی و چه طلاب و روحانیون شاغل در ادارات و سازمان های مختلف، راه اندازی کنند همچنین باید تمام روحانیون شهرستان را احصاء و برای آن ها برنامه ریزی دقیقی صورت دهند و شرح وظایف هر طلبه و روحانی در خصوص انتخابات مشخص باشد.

وی افزود: در قرارگاه ها باید علاوه بر دعوت و بکارگیری کلیه روحانیون شهرستان، از دیگر اقشاری که در آن شهرستان موثر و صاحب نظر،فکر و ایده هستند دعوت به عمل آمده و در آنها ایجاد دغدغه و انگیزه کرد. همچنین در قرارگاه ها باید دوره های آموزشی، جلسات بصیرتی و جلسات پاسخ به شبهات و سئوالات روز جامعه برگزار و محتواهای مناسبی برای فضای مجازی تولید گردد.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان گفت: در قرارگاه ها باید نقطه زنی صورت گیرد یعنی اینکه شرایط و امکانات هرمنطقه و محله به صورت دقیق بررسی و متناسب با آنها برای آن منطقه برنامه ریزی صورت گیرد تا ان شاء الله شاهد یک انتخابات پرشور و دشمن شکن باشیم.

وی افزود: قرارگاه های تواصی مدارس زیر لواء، نظر و در کنار امام جمعه شهرستان خواهند بود چرا که ما مدارس علمیه در هر شهرستان را ید امام جمعه و همراه آن شهرستان می دانیم به این دلیل که امام جمعه مسئول فرهنگی شهرستان است و مدرسه علمیه آن شهرستان درکنار و همراه اوست.

مدیر حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: مدیریت حوزه علمیه خوزستان از قرارگاه های تواصی مدارس علمیه کاملا حمایت کرده و محتواها، سئوالات و شبهات مطرح شده بعلاوه ی پاسخ آنها و هر آن چیزی که مبلغین برای تبلیغ حضور حداکثری نیاز دارند را در کانالی که بدین منظور راه اندازی شده بارگذاری خواهد کرد.

وی عنوان داشت: ما مدرسهٔ علمیه ای را موفق می دانیم که رشد، توسعه و ارتقاء سطح مردم آن شهرستان را در همه ی عرصه های دینی لحاظ کند و یکی از مهمترین عرصه ها آن عرصه هایی هستند که مقام معظم رهبری بر روی آنها تٱکید ویژه دارند. مدرسه ای که در عرصه های سیاسی نتواند توانمندی خود را اثبات کند مدرسه مطلوبی نیست از این رو باید حتما مدارس علمیه کاری کنند که در شهرستان های خود تعداد افراد شرکت کننده نسبت به سالهای قبل افزایش قابل توجهی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان خاطرنشان کرد: یکی از سنت قطعی الهی این است که هرکس در راه خداوند تلاش کند خداوند در کارش برکت می دهد و امکان ندارد کسی در راه خدا حرکت و تلاشی انجام دهد و خداوند او را رها کند، ازاین رو ما باید تمام تلاش خود را در خصوص انتخابات انجام دهیم.

وی گفت: با توجه به همه مشکلات اقتصادی موجود باید مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کرد. الحمدلله به برکت جمهوری اسلامی فضاها و بسترهای خوبی برای ارتباط با مردم در اختیار داریم و راحت می توانیم با مردم صحبت کرده و استدلال بیاوریم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha