چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت‌الاسلام نجفی نژاد

حوزه/ حجت‌الاسلام نجفی نژاد گفت: در دین مبین اسلام، ملاک خوشبختی، اطاعت از فرامین اهل بیت(ع) کسب روزی حلال، همنشینی با علما و خواندن نمازهای پنج گانه به جماعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام طاها نجفی نژاد مدیر مدرسه علمیه ملاابراهیم اردبیل، امروز در نشستی با طلاب و اساتید این مدرسه علمیه، به موضوع خوشبختی و نشانه‌های آن از منظر دین پرداخت و اظهار داشت: در دین مبین اسلام، ملاک خوشبختی، اطاعت از فرامین اهل بیت(ع) بیان شده است.

وی افزود: اما از منظر دین، نشانه‌های دیگری نیز برای انسان خوشبخت بیان شده که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب روزی حلال، همنشینی با علما و خواندن نمازهای پنج گانه با جماعت اشاره کرد.

حجت‌الاسلام نجفی نژاد در ادامه به بیان توضیحاتی درباره هر یک از این نشانه‌ها پرداخت و گفت: روزی حلال، بر هر مسلمانی واجب است، کسی که برای اداره زندگی خانوادگی‌اش، به‌دنبال روزی حلال باشد، مانند کسی است که در راه خداوند جهاد می‌کند.

وی افزود: انسان موجودی تاثیر گذار و تاثیر پذیر است، هر مصاحبت و همنشینی، تاثیری در رفتار و کردار انسان می‌گذارد و لذا بهترین افراد صالح، افرادی هستند که عملشان همراه با علم است، به بیان دیگر انسان با همنشینی با عالم، علاوه بر تاثیر پذیری از اخلاقشان، از علم و دانششان نیز بهره‌مند خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه ملاابراهیم اردبیل خاطرنشان کرد: در منابع دینی چنان ارزش و اهمیت زیادی برای نماز جماعت بیان شده که آن‌را هدیه‌ای ویژه برای پیامبر اکرم(ص) و امتش بر می‌شمارد، در روایتی آمده است، پیامبر اکرم(ص) فرمودند، «اگر در نماز جماعت دو نفر اقتدا کند، خداوند برای هر یک نفر در هر رکعت ثواب یکصد و پنجاه نماز می‌نویسد، زمانی که در نماز جماعت سه نفر اقتدا کند خداوند برای هر یک نفر در یک رکعت ثواب ۶۰۰ نماز می‌نویسد و هم چنان ثواب آن زیاد می‌شود به طوری که وقتی تعداد افراد از ۱۰ نفر گذشت، در این صورت اگر آسمان صفحه، کاغذ و درختان قلم، جن و انس و ملائکه نویسنده باشند.

حجت‌الاسلام نجفی‌نژاد خطاب به طلاب یادآور شد: با تلاش و کوشش در کسب روزی حلال، همنشینی با علما و خواندن نمازهای پنج گانه به صورت جماعت، زمینه خوشبختی و سعادت خود را فراهم آورید.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha