یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استاندار اردبیل

حوزه/ استاندار اردبیل گفت: آینده کشور وابسته به تلاش و فکر دانش‌آموزان و کسب مجاهدانه علم و فناوری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، سیدحامد عاملی روز چهارشنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در آموزشگاه دخترانه سردار شهید سلیمانی شهر اردبیل، اظهار کرد: برای داشتن کشوری آباد و مستقل باید انگیزه و ارده قوی در نسل جوان شکل بگیرد و این اراده و انگیزه باید از روی آگاهی و مبتنی بر دانش و متناسب با مقتضای زمان باشد.

وی با تشریح شرایط وابستگی کشور و نبود استقلال در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران، افزود: کشور ما قبل از انقلاب طی سال‌ها محل تاخت و تاز کشورهای بیگانه بود و بخش‌هایی از آن به علت بی‌کفایتی سردمداران بی‌کفایت وقت از خاک ایران جدا شد، ولی انقلاب عزت را به کشور بازگرداند و نگذاشت که در دوره هشت ساله دفاع مقدس، ذره‌ای از خاک این کشور جدا شود.

استاندار اردبیل خواستار تبیین دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی به نسل جوان شد و بیان کرد: امروز ما وظیفه داریم که از استقلال و عزتی که کشور ما به دست آورده جانانه دفاع کنیم و علاوه بر حراست از انقلاب، برای اعتلای کشور خود نیز به تولید ثروت بپردازیم و در زمینه اقتصادی نیز به قدرت جهان تبدیل شویم.

وی تولید ثروت را منوط به تولید علم و دانش و فناوری دانست و اظهار کرد: اگر از ظرفیت خوب نخبگان خود استفاده کنیم و با نگاه به تجربیات گذشته و خودشناسی، با اهداف هوشمندانه و با برنامه‌ریزی دقیق کار کنیم، می‌توانیم در تولید ثروت نیز به اقتدار کافی برسیم.

عاملی، همبستگی، همدلی و حمایت از تولید داخلی را برای پیشرفت کشور لازم و ضروری خواند و اضافه کرد: برای تحقق این هدف، دانش‌اندوزی، کسب مهارت علمی و تولید فناورانه، ضرورتی انکارناپذیر است.

در این آیین، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز گفت: بیش از ۱۲۰ برنامه محوری در ایام الله دهه فجر در مدارس و مراکز آموزشی استان اجرا خواهد شد.

کلام‌الله صفری افزود: همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب و مبعث رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص)، برگزاری یک هزار جشن بزرگ در یک هزار مدرسه استان تدارک دیده شده است.

وی تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای این امر را ضروری خواند و بیان کرد: برای تحقق این هدف با همکاری ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و در سه هزار و ۴۰۰ مدرسه استان و با مشارکت ۲۶۵ هزار دانش‌آموز برنامه‌ریزی لازم انجام شده که به تدریج در دهه فجر به اجرا در خواهد آمد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha