دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 1135510
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
س

حوزه / فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان از اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه فجر امسال با عنوان قرارگاه امید جهادآفرینی در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سرهنگ کریم اکبری در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام ماه رجب و دهه فجر و تسلیت ارتحال آیت الله نمازی امام جمعه سابق و فقید کاشان، اظهار داشت: بالغ بر ۱۴ سال از خدمات و معنویات این شخصیت بزرگوار در منطقه کاشان بهره‌مند شدیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان، به دوران مبارزاتی مرحوم آیت الله نمازی در نجف و ایران قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: این عالم مجاهد با حضور خود در صحنه‌های مختلف از جمله مبارزه با منافقین و فرمانده سپاه منطقه دو کشوری در تثبیت نظام نقش بارزی داشت.

سرهنگ اکبری، به نقش مرحوم آیت الله نمازی در پایه گذاری مصلای نماز جمعه کاشان اشاره کرد و گفت: مرحوم نمازی به واسطه مشکلات جانبازی و شیمایی به جامانده از دوران دفاع مقدس، سنگر نماز جمعه کاشان را بعد از ۱۴ سال رها کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان، به بیان خاطره ای از مرحوم آیت الله نمازی بعد از رحلت امام راحل اشاره کرد و یادآور شد: در زمانی که مرحوم نمازی حاکم شرع بود، خدمت مقام معظم رهبری رسیده و درخواست استعفا کرده است که رهبر معظم انقلاب فرمودند در نظام توحیدی چیزی به نام استعفا نداریم.

سرهنگ اکبری در ادامه از اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه فجر امسال در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، جهاد تبیین و برنامه‌های متنوع دیگر با عنوان قرارگاه امید جهاد آفرینی در شهرستان کاشان خبرداد و اظهار کرد: برنامه‌های یادشده با سه موضوع محوری دهه فجر، کنگره ملی شهدای شهرستان کاشان و انتخابات در قرارگاه جهاد امیدآفرینی اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: قرارگاه جهاد امید آفرینی شامل کمیته‌های جهاد تبیین و روشنگری، فرهنگی، فضای مجازی، رسانه و کمیته خدمت رسانی است و همه فعالیت‌های ما حول این محورهاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان هدف از اجرای برنامه‌های جشن انقلاب را ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه و شور انتخاباتی عنوان کرد و گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال از ۹ بهمن با عطر افشانی مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) توسط بسیجیان کاشان آغاز شد.

وی به نشست تبیینی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها با حضور کارشناسان سیاسی با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در کمیته فرهنگی و هنری همزمان با سراسر کشور هشت رویداد ملی با عنوان «ایران قوی» به شکل محله محور انجام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله غرفه کودک، نمایشگاه، اجرای تئاتر، سرود و عکاسی در سطح محله‌ها با عنوان «گذرگاه انقلاب» نیز برگزار می‌شود.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه اجرای نور افشانی در ۵۷ محله و مسجد شهرستان کاشان در ایام الله دهه فجر از دیگر برنامه‌های برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: برنامه «محله نشاط» شامل جشن‌های پیروزی انقلاب و ایام رجبیه و شعبانیه نیز در سطح مدارس، محلات و مساجد برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان عطر افشانی و گلاب شویی ضریح امام خمینی(ره) توسط بسیجیان کاشان، همایش تخصصی جهاد امید آفرینی ارکان بسیج (فتح قله‌ها) با حضور رضا قیومی، همایش امید آفرینی با حضور فعالان فرهنگی هنری و تشکل‌های مردمی شهرستان کاشان، آزاد سازی موتور، ماشین و سایر اقلام توقیف شده به همراه آزاد سازی زندانیان دیه در آستانه شروع دهه فجر را از برنامه های این ایام برشمرد و ادامه داد: مراسم سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در گلزار شهدا ساعت ۹، برگزاری یادواره شهدای منطقه راوند کاشان، همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان کاشان با سخنرانی هاشم الحیدری، حضور بسیجیان در نمازهای جمعه، کرسی آزاد اندیشی و گفتمان مشارکت در مساجد با محوریت مطالبه‌گری مردم و میز خدمت دو نفر از اعضای شورای شهر به مدت ۱۰ شب برنامه‌های شاخص دهه فجر کاشان می‌باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha