یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جشن تکلیف دختران برازجانی

حوزه/ امام جمعه برازجان با بیان اینکه راز پیشرفت یک انسان به صورت شخصی و فردی و یک جامعه به صورت جمعی، این است که بتواند رابطه‌ی خود با خدا را حفظ کند، گفت: بهترین راه ارتباط با خدا، در درجه‌ اوّل همین نمازی است که می خوانید. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، با حضور امام جمعه برازجان و جمعی از مسئولین شهرستان دشتستان صبح امروز مراسم جشن تکلیف هزار نفری دانش آموزان دختر در حسینیه اعظم برازجان برگزار شد.

حجت الاسلام حسن مصلح در این مراسم ضمن تبریک به دانش آموزان برای رسیدن به سن تکلیف، بیان داشت: جشن تکلیف یعنی اینکه نوجوان به مرحله‌ای رسیده که این قابلیّت را پیدا کرده که خدای متعال با او حرف بزند. تکلیف یعنی مأموریّتی که خدای متعال به شما می دهد که اگر این مأموریّت را به بهترین وجه انجام بدهید، زندگی شخصی خودتان و زندگی خانوادگی و زندگی اجتماعی را به خوشبختی نزدیک می کنید، این معنای تکلیف است.

وی در ادامه افزود: جشن تکلیف در حقیقت جشن تشرّف یک انسان، یک نوجوان به ساحت لطف و توجّه پروردگار است؛ این را قدر بدانید.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه راز پیشرفت یک انسان به صورت شخصی و فردی و یک جامعه به صورت جمعی، این است که بتواند رابطه‌ی خود با خدا را حفظ کند، گفت: بهترین راه ارتباط با خدا، در درجه‌ اوّل همین نمازی است که می خوانید.

وی ادامه داد: از همین حالا، از همین دوران آغاز تکلیف سعی کنید نماز را با توجّه بخوانید. توجّه یعنی چه؟ یعنی اینکه در حال نماز، احساس کنید دارید با مخاطب عظیم خودتان حرف می زنید؛ با خدا دارید حرف می زنید؛ این احساس را در خودتان به وجود بیاورید.

حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه وقتی انسان با خدای متعال حرف میزند، هم به او اعتماد و توکّل می کند، هم از او طلب و درخواست می کند؛ تصریح کرد: این اعتماد و توکّل به خدا، به انسان شجاعت می بخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha