پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
نشست خبری دبیر ستاد کانون های مساجد آذربایجان غربی

حوزه/ رضایی گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی در سطح استان در ایام دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، محسن رضایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اتاق جلسات ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: تمامی برنامه‌های ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی با پیوست ترغیب مردم برای حضور در انتخابات و جلب مشارکت‌های مردمی برگزار می‌شود و بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مساجد همواره در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی پیش‌گام بوده‌اند اما در معرفی ظرفیت کانون‌های هنری مساجد کوتاهی شده و این غفلت‌ها موجب شده تا نتوانیم جایگاه واقعی ستاد کانون‌های مساجد را در بین ادارات جا بیندازیم، البته در طول یک سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته تا حدودی این ضعف‌ها و کاستی‌ها ترمیم شده است.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کانون‌های ما در شهرستان بسیار فعال هستند و در دهه فجر نیز کانون‌های مساجد با برگزاری برنامه‌های متنوع، میزبان مردم خواهند بود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره سرود بچه‌های مسجد، مسابقات ورزشی، جشن بزرگ تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها، محافل انس با قرآن، دیدار از خانواده‌های شهدا و جانبازان، هر مسجد یک ایستگاه انقلاب، رونمایی از سرود رأی اولی‌ها، برپایی مراسمات با موضوع جهاد تبیین و تبیین دستاوردهای انقلاب و دولت انقلابی، جشن‌های بزرگداشت ایام الله دهه فجر «شهری و روستایی» و جشن انقلاب در روستای برتر استان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرا در دهه فجر می‌باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: جشن بزرگ فجرانه با محوریت عید مبعث در مناطق محروم و حاشیه نشین با حضور مردم برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۱۴۰۰ کانون مساجد در استان فعال هستند که از این تعداد ۴۴۰ کانون در مساجد اهل سنت قرار دارد و در ۴۵ کانون مساجد استان، در قالب هر مسجد یک ایستگاه انقلاب برنامه‌هایی در راستای امیدآفرینی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این برنامه‌ها با مشارکت گسترده مردم برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و امام راحل، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مردم در دهه فجر است.

وی تصریح کرد: مسابقات فوتسال، تنیس، فوتبال دستی و بازی‌های یارانه‌ای بین اعضای بچه‌های مسجد در ۵۰ کانون مساجد برگزار و جوایزی اهدا خواهد شد.

رضایی با اشاره به لزوم توجه به نهضت بازگشت به مسجد، ابراز کرد: این امر مهم از طریق برنامه‌های شاد و جذاب در مساجد مقدور می‌شود و برای حضور جوانان که در زمان انقلاب حضور نداشتند نیاز است برنامه‌هایی با هدف جذب این قشر به مساجد برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha