جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
نذر آب در یزد

حوزه/معاون برنامه ریزی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از نذر آب به عنوان یکی از روش های کمک به منابع آب زیرزمینی در بازار آب که از پروژه های یزد نوین می باشد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، محمد راسترو معاون برنامه ریزی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه موضوع وقف در کشور ایران سابقه طولانی دارد، اظهار داشت: موضوع وقف و نذر بخش مهمی از فرهنگ این مرز و بوم به‌ حساب می‌آید و استان یزد نیز در این مهم همواره پیش رو بوده است که حفر قنوات و احداث آب‌انبارها نمونه بارزی از آنها می باشند.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های گذشته همراه با برداشت بی رویه آب از سفره، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی بسیار قابل توجه است و به کاهش برداشت از این منابع کمک شایانی به سفره منابع آب زیرزمینی خواهد نمود.

راسترو ابراز کرد: پروژه نذر آب با توجه به فرهنگ قدیمی نذر به منظور مشارکت عموم مردم و علاقه مندان برای کمک به منابع آب زیر زمینی در دستور کار شرکت آب منطقه ای یزد قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای یزد خاطر نشان کرد: در نذرآب هر فرد داوطلب حجم مشخصی از آب را در بازار آب خریداری نموده و بدون استفاده در سایر مصارف به منابع آب زیرزمینی اهدا می نماید.

وی با بیان اینکه نذر آب به منابع آب زیرزمینی کمک می کند، افزود: به منظور انجام نذر آب متقاضی می تواند با مراجعه به بخش نذر آب مندرج در سامانه بازار آب یزد با عنوان " سبا یزد " که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و در تارنمای شرکت اب منطقه ای یزد پیش بینی شده است، مراحل کار را انجام دهد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha