یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بازدید سرپرست نمایندگی ولی فقیه در جمهوری آذربایجان از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سایور، سرپرست نمایندگی ولی فقیه در جمهوری آذربایجان از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, حجت الاسلام والمسلمین سایور، سرپرست نمایندگی ولی فقیه در جمهوری آذربایجان از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سایور در این بازدید در سخنانی گفت: کارهای این مرکز ذوابعاد است و قابلیت بازنشر و ترجمه به زبانهای آذری و گرجی و.. را دارد.

وی افزود: بحمدلله این مرکز جهاد تببیین را شروع کرده و وقت آن است که از میوه های آن را استفاده شود؛ در زمینه ویکی پاسخ آماده همکاری به صورت کار مشترک با سایت های پاسخگویی مرتبطمان هستیم.

سرپرست نمایندگی ولی فقیه در جمهوری آذربایجان خاطرنشان ساخت: برخی از کتاب ها نیاز است به صورت گزینشی ترجمه شوند؛ تولیدات چندرسانه ای این مرکز پس از ترجمه و زیرنویس یا بازگویی به زبان های منطقه، قابل استفاده در رسانه های فعال آذری است.

وی گفت: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی کوتاه مدت برای روحانیون منطقه ای فعال در عرصه پاسخ به شبهات از ضروریات است؛ ‌اگر قوی باشیم شبهات نعمت است و اگر ضعیف باشیم نقمت.

حجت الاسلام والمسلمین سایور خاطرنشان کرد: اصل طرح شبهه چه بسا فرصت است، چون فرد وقتی شبهه می آید به نوعی تشنه می شود و ذهنش درگیر و به دنبال پاسخ خواهد شد؛ پاسخ به شبهات می تواند نهضتی برای تبیین شیعه شود؛

همچنین در این بازدید حجت الاسلام امیرخانی، کارشناس مسئول اروپا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه نیز در سخنانی گفت: زبان آذری فرای آذربایجان و قفقاز مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارد، البته تفاوت های خاص زبانی هر منطقه و با داخل کشور باید در نظر گرفته شود ولی در بسیار کشورها به دلیل مهاجرت، آذری زبانان بسیاری زندگی می کنند؛

وی افزود: در مقایسه با سایر سازمان ها و نهادهای پاسخگو، از نظر اتقان و استناد پاسخ ها و فرایند تهیه پاسخ، به جرات می توان گفت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات تنها مرکز از این حیث است و نظیر ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha