دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تفاهم نامه همکاری موسسه  تخصصی خاتم النبیین(ص) با ستاد همکاریها

تفاهم نامه همکاری موسسه حضرت خاتم النبیین(ص) با ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سالن جلسات ستاد همکاری‌ها به امضای مدیران این مراکز رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این نشست ابتدا حجت الاسلام فاضل، مدیر موسسه خاتم النبیین(ص) با تقدیر از تلاشهای ستاد همکاری‌ها در شتاب‌دهی به برنامه های تربیت دینی در آموزش و پرورش، حوزه علمیه را مهد آموزش و پرورش دانست و گفت : گرچه گذر زمان و تحولات جهانی موجب تغییر نگرش در سبک آموزش و پرورش شده، اما قدمت ورود حوزه علمیه به عرصه تعلیم و تربیت دیرینه است.

مدیر موسسه خاتم النبیین(ص) افزود: اکنون که به برکت نظام جمهوری اسلامی آموزش و پرورش کشور بر مبنای دین و آرمانهای اسلامی فعالیت می کند این مهم وظیفه حوزه علمیه و مراکز تبلیغ تخصصی را روز افزون کرده است.

حجت الاسلام فاضل در ادامه و جود بیش از 15 میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون معلم در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت را هم فرصت و هم تهدید دانست و گفت: فرصت بسیار مغتنم و بی بدیلی برای حوزه علمیه و روحانیت است که با این گستره مخاطبان یاریگر دستگاه تعلیم و تربیت برای تربیت نسلی پاک و بر آمده از ارزشهای دینی باشد و خدای نکرده تهدید است اگر به عنوان متولی تبلیغ آموزهای دینی، نسل کنونی و آینده را نسبت به اعتقادات وباورمندی به اخلاق و معنویت بی تفاوت بار آوریم.

وی خاطر نشان کرد: پاسداری ازداشته های نظام اسلامی بر اساس رساندن این نسل به مراتبی از حیات طیبه رقم خواهد خورد.

مدیر موسسه خاتم النبیین(ص) خروجی های تخصصی تعلیم و تربیت در این موسسه را روزآمد و بر مبنای تحولات روز برای ارایه به دانش آموزان و معلمان و اولیاء دانست و اظهار امید واری کرد: فازاول این همکاریها که با مساعدت و پیگیری های دبیر ستاد آماده اجرا است در مراحل بعدی برای توانمند سازی معلمان در سطوح مختلف، برنامه اعتقادی و اخلاقی و معنوی اجرا نماییم.

در ادامه حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با تقدیر از فعالیت های علمی، پژوهشی و تبلیغی موسسه خاتم النبیین (ص)، سند تحول بنیادین را مبنای این گونه همکاری‌ها دانست و گفت: مردمی سازی آموزش و پرورش همواره مورد تاکید مفاد سند تحول بنیادین است و در دولت سیزدهم که دولت مردمی نامیده شده است، باید از ظرفیت های دستگاه هایی چون حوزه علمیه و مراکز تخصصی آن که با پشتوانه فکری و دغدغه مراجع عظام تقلید فعالیت می کنند نهایت بهره مندی را در راستای تحقق مراتبی از حیات طیبه جهت راهبری مخاطبان میلیونی آموزش و پرورش برد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه به خروجی با کیفیت و قابل اجرای مرکز تخصصی تبلیغ موسسه خاتم النبیین (ص)، با آرزوی طول عمر با برکت برای بر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله وحید خراسانی، حضور با حکمت و منبعث از رسالت نبوی مراجع عظام تقلید برای ارتقاء سطح معلومات دینی و اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان و معلمان را مایه مباهات دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

وی گفت: همه بزرگان دینی ما تاکید دارند بهترین جا شاساندن اسلام رحمانی با همه نگاه تمدنی آن، آموزش و پرورش است و امیدواریم این تفاهم نامه آغاز خوبی برای بسیج کردن فضیلت های تعلیم و تربیتی حوزه و روحانیت برای تربیت نسلی پاک و مهذب باشد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha