سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نصیر حسینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام(ره) یک روحانی و مرجع تقلید بود و به میدان آمد، امروز همه جهان از این انقلاب الگو می گیرند، جهان را متحول کرد و امروز به برکت حرکت انقلابی یک روحانی است که یک گام محکم و بزرگ در جهت حکومت حضرت ولی عصر(عج) برداشته شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در یادواره شهدای روحانی بویراحمد، دنا و مارگون با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)و بزرگداشت دهه فجر اظهار کرد: شهدای گرانقدر در طول تاریخ از زمان حضرت آدم تاکنون چراغ‌های فروزانی برای هدایت بشر هستند با خون خود راه عدالت، راه معنویت، راه خدا و انسانیت و آزادگی را به انسان‌ها نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همیشه این رنگ باقی است، چون در پیشگاه خداوند مقدس است مخصوصا خونی که در راه خدا ریخته شود و انسانی که با اهداف عالیه به میدان جنگ و مبارزه می رود.

وی با بیان اینکه هر انسانی و هر نفسی در پیشگاه خداوند ارزشمند است، افزود: اما وقتی یک نفس به مقام عالی راه پیدا می کند، این نفس آن چنان با عظمت می‌شود که وقتی خونش بر زمین ریخته می‌شود مافوق آن فضیلتی نخواهد بود.

امام جمعه یاسوج در خصوص فضیلت شهدای روحانی گفت: شهدای روحانی دو فضیلت بزرگ دارند؛ یک فضیلت اینکه خونشان در راه خدا ریخته شد و دیگری «مداد العلما افضل من دماء الشهدا»است، در این روایت راه شهدا و راه خدا را، روحانیت و علمای دین مثال می زند انقلاب اسلامی اثر مداد حضرت امام خمینی«ره» است یک سفره گسترده در جهان معاصر پهن و جهان را متحول کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که جهانی که همه ارزش‌های دینی، اخلاقی و معنوی را به فراموشی می‌سپرد به برکت انقلاب خمینی جهان دیگری شد، گفت: ما شاهد بودیم که یک حکومت دست نشانده آمریکایی انگلیسی در این سرزمین مقدس قد علم کرد و هر زمانی یکی از علم های دین را بر زمین می کوبید و عزت سرزمین را لگدمال می کرد.

وی با بیان اینکه سرزمین ایران سرمایه های بزرگ انسانی، فرهنگی، اسلامی ملی و مادی داشت در حکومت پهلوی به قدری ذلیل و حقیر شد که در تمام امورات دست گدایی به سمت بیگانگان دراز کرد، افزود: شما ببینید شرایط انگلیسی ها برای حمایت از میرزا کوچک خان جنگلی اطاعت از اوامر آنها بود، میرزا کوچک خان اما حاضر نشد، حکومت و دولتی تشکیل دهد که منافع آنها را تأمین کند.

وی ادامه داد: امام(ره) یک روحانی و مرجع تقلید بود و به میدان آمد، امروز همه جهان از این انقلاب الگو می گیرند، جهان را متحول کرد و امروز به برکت حرکت انقلابی یک روحانی است که یک گام محکم و بزرگ در جهت حکومت حضرت ولی عصر(عج) برداشته شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha