یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / جشن دهه فجر و برپایی نمایشگاه دستاورد های چهل ساله انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام صادقی گفت: جهاد تبیین از وصیت‌نامه امام علی (ع) به حَسَنین (ع) گرفته شده است و  دارای آثاری مانند جلوگیری از تحریف، حفظ پشتوانه اجتماعی و از بین رفتن مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید عابدین صادقی امروز در در مراسم گرامیداشت دهه فجر و عید مبعث نبی مکرم اسلام که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها ارومیه برگزار شد، با اشاره به حدیث ثقلین اظهار داشت: نبی مکرم اسلام قبل از وفات خود در حدیثی به امت فرمودند؛ إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ اَلثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِی کِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدَا عَلَیَّ اَلْحَوْضَ، من میان شما دو چیز گران میگذارم تا چنگ به آنها بزنید بعد از من، گمراه نخواهید شد و عترت من اهل بیتم از یک دیگر جدا نمی‌شوند تا در حوض کوثر بر من وارد شوند.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانیم، قرآن حاوی کلام خداوند متعال است و برای مسلمانان به عنوان راهنمایی در همه جنبه‌های زندگی می باشد و نوری است که روشنایی و راهنمایی را در این دنیا و آخرت به ما هدیه می دهد، اما در کنار قرآن، عترت نیز بسیار مهم است، یعنی بدون عترت قرآن هم معنایی نخواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: عترت و اهل بیت پیامبر نقش اساسی در حفظ دین اسلام و تفسیر کلام الله داشتند و بیانات آن هاست که به ما راه درست را برای رسیدن به سعادت نشان می دهد.

وی گفت: بر اساس حدیث ثقلین ما باید همزمان به قرآن و عترت تمسک داشته باشیم و از آن‌ها استفاده کنیم. قرآن و عترت دو گوهر گرانبهایی است که به همراه هم باید بررسی و مطالعه شوند تا بتوانیم به بهترین نحو از آن‌ها بهره‌برداری کنیم و راه صحیح را پیش بگیریم.

حجت الاسلام صادقی در ادامه با اشاره به لزوم حضور امام در هر عصر اضافه کرد: در روایات بیان شده است که زمین از حجت خدا خالی نمی شود و اگر حتی یک دقیقه از عمر زمین باقی مانده باشد خدای متعال ظهور حضرتش را فراهم می کند.

وی در ادامه به لزوم ورود طلاب به عرصه جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین به معنای روشنگری از روی کار علمی و تحقیقی، به‌منظور مقابله با دشمن و وسوسه‌های اوست و این اصطلاح نخستین‌بار توسط رهبر انقلاب در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به‌کار برده شد و در آذر سال ۱۴۰۰ به تبیین و بررسی آن پرداخت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ارومیه افزود: جهاد تبیین از وصیت‌نامه امام علی (ع) به حَسَنین (ع) گرفته شده است و دارای آثاری مانند جلوگیری از تحریف، حفظ پشتوانه اجتماعی و از بین رفتن مشکلات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدعلی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 1
    بسیار عالی