شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله العظمی فیاض

حوزه/ عبداللطیف جمال رشید با حضرت آیت الله شیخ محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف دیدار و بر نقش مرجعیت در حفظ وحدت عراق تاکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق در سفر به نجف اشرف با حضرت آیت الله شیخ محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف دیدار و بر نقش مرجعیت در حفظ وحدت عراق و مردم عراق تاکید کرد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری آمده است: رئیس جمهور در این دیدار به توصیه های معظم له مبنی بر ضرورت تحکیم ارزش ها و روحیه شهروندی که در اثر سیاست های نظام مند رژیم گذشته آسیب دیده است و اینکه منافع عراق و افراد آن در اولویت اول لیست اولویت ها هستند، گوش داد.

بر اساس این بیانیه، آیت الله فیاض بر لزوم ارتقای سطح خدمات ارائه شده به شهروندان به دلیل عدم ارتقای سطح مطلوب آنها و لزوم تلاش برای برقراری امنیت و رسیدگی به اقدامات ناقضانه امنیتی که اخیراً افزایش یافته و در نتیجه امنیت اجتماعی را تهدید می‌کند، تاکید کردند.

این بیانیه ادامه داد: رئیس جمهوری نیز به نوبه خود بر نقش مرجعیت نجف اشرف در حفظ وحدت عراق و مردم عراق تاکید کرد و بیان داشت: فتوای جهاد کفایی محرکی ایمانی برای عراقی ها برای مقابله با گروهک های تروریستی داعش و بیرون راندن آنها از سرزمین های عراق و رسیدن به پیروزی و برقراری امنیت و ثبات در کشور بود.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور  عراق بر نقش ریاست جمهوری در حفاظت از قانون اساسی و همکاری با قوه های مجریه و مقننه برای دستیابی به یکپارچگی در کار نهادی و ایجاد امنیت و ثبات که اساس سازندگی و سرمایه گذاری است، تأکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت که ریاست جمهوری به دنبال پیگیری و ارائه پیش نویس قوانینی است که جان و امنیت شهروندان را مورد اهمیت قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha