دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر حضور نخبگان و استعداد های برتر حوزه علمیه کشور در حرم رضوی

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین عماد گفت: نخبگان برای حل مسائل، نظامات حوزه در عرصه‌های مختلف پژوهشی و آموزشی را بازخوانی کنند، زیرا حوزه علمیه در پهنه دانش کشور و عرصه جهانی باید نقش ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ازمشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی عماد رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه در جمع طلاب برادر استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه کشور که در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به هدف تأسیس مرکز امور نخبگان، اظهار داشت: این مرکز با تأکید مقام معظم رهبری، به‌عنوان مرکزی جامع، ویژه تمام بخش‌های مختلف حوزه علمیه خواهران و برادران، جامعه الزهرا(س)، اصفهان و خراسان تشکیل‌شده است.

وی با بیان اینکه نخبگان حوزه می‌توانند زمینه‌ساز ورود حضور دانش آموزان و دانشجویان نخبه به حوزه علمیه باشند، به وظایف مرکز نخبگان حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: شناسایی استعدادهای برتر در درون حوزه، برگزیدگان و مفاخر با شناسایی فعالیت‌های پژوهشی، تبلیغی، تدریس، آموزش، معرفی استادان سطوح مختلف انجام می‌شود.

وی توانمندسازی، حمایت‌های مادی و معنوی را از دیگر اقدامات مرکز نخبگان حوزه بیان کرد و یادآور شد: غایت همه این فعالیت‌ها برای نخبگان، ارائه خدمت، پاسخگویی به نیازهای حوزه علمیه، نظام اسلامی و جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عماد، با تأکید بر اینکه باید نهادهای مختلف زمینه‌ حضور استعدادهای برتر را فراهم کنند، اظهار کرد: نخبگان حوزوی باید در خصوص مواجه با نظام‌های مختلف در جامعه آمادگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع تأکید دارند که مدیریت انقلاب باید به دست نخبگان حوزوی و دانشگاهی باشد، خاطرنشان کرد: در حال زمینه سازی این چشم‌انداز در شورای عالی و مرکز نخبگان هستیم.

وی تصریح کرد: نخبگان برای حل مسائل، نظامات حوزه در عرصه‌های مختلف پژوهشی و آموزشی را بازخوانی کنند، زیرا حوزه علمیه در پهنه دانش کشور و عرصه جهانی باید نقش ویژه‌ای داشته باشد.

گفتنی است اردوی زیارتی ۴۰۰ نفر از طلاب استعداد برتر حوزه‌های علمیه کشور از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه در مشهد مقدس از ۱۷ بهمن تا ۲۰ بهمن در حال برگزاری است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha